داعش بازمانده شرارت های آمریکا در افغانستان

خبرنگار صدا و سیما گفت: پس از ۲۰ سال سیطره آمریکا بر افغانستان، داعش بعنوان بازمانده اشغالگری افغانستان، نا امن کردن این کشور و منطقه را برعهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 “بهنام یزدانی” خبرنگار صدا و سیما در افغانستان در گفتگو با بخش خبری ۱۹ شبکه خبر، تعداد شهدا و مجروحین انفجار امروز(جمعه) افغانستان در استان ننگرهار را سه شهید و ۱۵ مجروح اعلام کرد و گفت: برخلاف دو انفجار گذشته در هفته‌های اخیر حمله تروریستی امروز انتحاری نبود و در نماز جمعه مسجد اهل تسنن اتفاق افتاده است. مواد منفجره قبل برگزاری مراسم نماز جمعه در محراب جا سازی شده بود.

دو انفجار اخیر در هفته‌های گذشته در مسجد “سیدآباد” قندوز (۱۶ مهر ۱۴۰۰) و قندهار (۲۳ مهر ۱۴۰۰) اهل تشیع بود.

 

یزدانی گفت: پس از گذشت چند ساعت از عصر امروز (جمعه) تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار تروریستی امروز را بعهده نگرفته است. ننگرهار مرکز اصلی سازماندهی تحرکات تروریستی داعش است.

او با توجه به اسناد گذشته جابجایی ته مانده‌های تروریست‌های داعش و انتقال آنها به ننگرهار افغانستان گفت: انگشت اتهام همچنان به سوی گروه داعش است. این گروه به نیابت آمریکایی ها حلقه ناامنی آمریکا در منطقه را دنبال می کنند.

بهنام یزدانی با رد هرگونه تلاش طالبان برای ایجاد امنیت بخصوصی در افغانستان گفت: طالبان که پیش از این با دادن سلاح برای امنیت مساجد داده بودند جمع آوری کردند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =