اعزام نخستین محموله امدادی به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام نخستین محموله امدادی و تیم تخصصی اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: ساعت ۱۵:۳۷ بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان) شاهد وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بودیم که مناطق زیادی از استان هرمزگان را تحت تأثیر قرار داد و حتی در کشور‌های همسایه نیز احساس شد.

وی افزود: این زمین لرزه شمال و شمال شرقی شهرستان بندرعباس را به شدت تحت تأثیر قرار داد و آسیب‌هایی به برخی منازل وارد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بلافاصله نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر برای انجام ارزیابی‌های اولیه از لحظات نخستین به مناطق متأثر از زلزله اعزام شدند و استان‌های همجوار نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

همتی ادامه داد: خوشبختانه با وجود اینکه زمین لرزه بزرگی در جنوب کشور رخ داد، اما خسارت زیادی در پی نداشته است. پس از وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. طبق برآورد‌ها ۱۳۷ روستا تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند و تیم‌هایی نیز به سایر روستا‌ها اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در استان هرمزگان، ۸ هزار چادر و ۱۷ هزار پتو در انبار‌ها وجود دارد و در این خصوص با هیچ کمبودی مواجه نیستیم. استان‌های کرمان و فارس نیز به عنوان استان‌های معین مشخص شده‌اند تا پشتیبانی لازم صورت گیرد.

وی گفت: نخستین محموله امدادی و تیم تخصصی اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر فارس آماده اعزام به مناطق زلزله زده جنوب کشور شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در ورزشگاه‌ها و مدارس مستقر شده است تا شرایط اسکان اضطراری را فراهم کند و اقلام زیستی، خوراکی و امدادی نیز آماده توزیع در میان شهروندان است. همچنین ۵ هزار تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵ هزار تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

همتی تأکید کرد: عملیات فردا نیز ادامه خواهد داشت و به تمام مناطق تحت تأثیر زلزله خدمت رسانی خواهد شد. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار مردم است و به تمامی متأثرین از زمین لرزه امدادرسانی خواهد کرد.

اعزام نخستین محموله امدادی به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =