همکاری ایران و عربستان می‌تواند به حل مشکلات جهان اسلام کمک کند

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه، ۱۴ بهمن) با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تلفنی درباره مسائل مبتلا به جهان اسلام و امت اسلامی، روند روابط و همکاری دو و چند جانبه بین کشورمان با سازمان همکاری اسلامی و بازگشایی نمایندگی کشورمان نزد این سازمان و برخی مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و نقش ایشان به عنوان دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام بسیار موثر دانست.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشور‌های بزرگ اسلامی در کمک به حل مشکلات امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این گفتگوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران به عنوان عضو مؤسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید کرد این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشور‌های اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواستار حمایت کامل از این سازمان هستیم.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری روند گفتگو‌ها بین ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات فیمابین کشور‌های اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشور‌های مسلمان و برادر را به صلح و گفتگو دعوت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو از آقای حسین ابراهیم طه برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد که مورد استقبال قرار گرفت.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =