روایت ها از داعش کشی آمریکا

درحالی که پنتاگون و کاخ سفید همچنان می‌کوشند حمله دیروز به محل اقامت ابوابراهیم هاشمی‏ جانشین ابوبکر بغدادی در شمال سوریه را یک عملیات بزرگ و بی نقص و بسیار هیجان انگیز توصیف کنند‏ رسانه‌های مستقل اروپایی و به ویژه فعالان شبکه‌های اجتماعی کشتن غیرنظامیان ساکن در این ساختمان و به ویژه ۶ کودک بیگناه را زیر سوال برده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

طبق گزارش‌های اولیه ارتش امریکا خلیفه داعش بدون هیچ محافظ و یا هر همراه مردی که توجهات را جلب کند در طبقه سوم مستقر بوده و در طبقه دوم نیز خانواده یکی از اعضای داعش زندگی می‌کردند، اما خانواده ساکن در طبقه همکف نه تنها عضو داعش نبودند بلکه اساسا از داعشی بودن همسایه طبقه بالا نیز اطلاع نداشتند.

گزارش رسانه‌های اروپایی حکایت از این دارد که قبل از شلیک راکت به ساختمان با بلندگو به ساکنین اعلام می‌شود که محل را تخلیه کنند و ساکنین بلافاصله و با عجله اقدام به خروج از ساختمان می‌کنند و در چند ثانیه حدود ۱۱ نفر خارج می‌شوند، اما قبل از خروج بقیه و احتمالا از بیم خروج سرکرده داعش طبقه سوم هدف قرار گرفته و منهدم می‌شود.

یورو نیوز به نقل از مقامات پنتاگون علت کشتن دستکم ۱۰ غیرنظامی از جمله ۶ کودک را نگرانی فرماندهان امریکایی برای بچه‌ها عنوان کرده و می‌نویسد:
این موضوع نیز از ذهن طراحان عملیات دور نمانده بود که اگر فرصت خروج به کودکان داده شود، ممکن بود سرکرده داعش به آن‌ها اجازه خروج از خانه را ندهد و در نتیجه عملیات، کودکان کشته شوند.
پنتاگون تلاش کرده اینگونه القا کند که جلیقه انتحاری ابوابراهیم باعث انفجار بوده، اما حتی رسانه‌های امریکایی نیز نوشته اند که جلیقه انفجاری باعث تخریب دیوار‌های بتونی نمی‌شود.

 

به دنبال نگرانی‌های گسترده بین المللی و منطقه‌ای از بازآفرینی داعش، صدا‌ها در داخل عراق اخیرا برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در کشور بیشتر شده است.

این اعتقاد در عراق وجود دارد که پایان دادن به تحرکات تروریستی داعش به طور مستقیم با پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه گره خورده بر همین اساس، درخواست‌ها از بغداد برای اجرایی کردن قانون پارلمان عراق جهت اخراج نیرو‌های آمریکایی بیشتر شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =