مصممیم رتبه‌بندی را اسفند اجرا کنیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مصمم به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در اسفند سالجاری است و به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کند.

 صادق ستاری فرد روز پنجشنبه در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: رفع مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه فرهنگیان، اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: این هفته که هفته تعطیلی مجلس است فرصتی است که بین نماینده‌های کمیسیون، سازمان امور ادرای و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و شورای نگهبان توافقاتی حاصل شود تا انشاالله یکم اسفند، این طرح وارد صحن مجلس شورای اسلامی شده و تصویب گردد.

وی با بیان اینکه همچنین وزارت آموزش و پرورش در این مدت نسبت به بررسی و تدوین آیین نامه طرح رتبه بندی اقدام و اکنون به پایان رسیده است اظهار کرد: وزارتخانه مصمم است و آمادگی کامل دارد که در اسفندماه سالجاری موضوع رتبه بندی برای تمام معلمان مشمول طرح را اجرا کند.

جذب ۳۴ هزار نیرو در آموزش و پرورش

ستاری فرد در ادامه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش وزیر آموزش و پرورش و همکاری سازمان امور اداری و استخدامی سعی بر این است که در صورت اجازه ستاد کرونا در اخر اسفند یا اوایل سال آینده ۳۴ هزار نیرو جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که این تعداد نیرو در مقطع ابتدایی جذب شود تا بخشی از کمبود این نیرو در این مقطع رفع شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: عزم ملی، مشارکت همگانی و کار جهادی برای اجرا و تحقق مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز است.

ستاری فرد اظهار داشت: تربیت نسل سالم و صالح از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ترسیم شد و بر همین اساس نهاد‌های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی افزود: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی انسان ساز بوده و افراد تربیت شده نیز برای جامعه مفیدتر و مؤثرتر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تاکنون طرح‌های متعدد برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور تصویب و اجرا شده است؛ دهه ۹۰ با تصویب سند تحول بنیادین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نقطه عطف برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این سند یک ریل گذاری برای تربیت و پرورش نسل سالم، صالح و انقلابی است افزود: یکی دیگر از اهداف مهم اجرا و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار تربیت نسل سالم، صالح و انقلابی استقرار هر چه بیشتر عدالت آموزشی و پرورشی در کشور است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد تحول در نیرو‌های انسانی، توانمندسازی علمی معلمان، توجه به شأن، منزلت و کرامت معلمان، ایجاد تحول کمی و کیفی در محتوا‌های آموزشی و پرورشی، ایجاد تحول در فضاها، زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و پویاتر شدن مدارس با جدیت در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بوده و از برنامه‌های مهم آن است.

وی به اهمیت نقش مدیران مدارس اشاره و تصریح کرد: مدیر مدرسه پرچمدار تحول در نظام آموزش و پرورش است و مهمترین تنطیم گر و تسهیل گر اجرای سند تحول و مدیر دانشگاه انسان ساز است.

ستاری فرد اضافه کرد: کارآمدترین و بهترین نیرو‌ها از حیث تربیتی، آموزشی و پرورشی باید در مدیریت مدارس مستقر شوند و باید نیرو‌های مستعد انقلابی، جوان و با انگیزه را در مدیریت مدارس جذب شوند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از فرهنگیان گفت: معلمان ما در ۲ سال شیوع کرونا مجاهدانه تلاش کردند و اجازه ندادند که مسائل حوزه آموزش و افت تحصیلی تبدیل به یک بحران شود.

بازدید از چند طرح ورزشی و افتتاح یک باب مدرسه و زمین چمن از جمله برنامه‌های معاون وزیرآموزش و پرورش در سفر به استان یزد است.

استان یزد ۲۷۰ هزار دانش اموز و ۱۸ هزار فرهنگی دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شش =