سینمای ما تا جایگاه مطلوب فاصله دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره در پی آن بود که امید و آگاهی را به مردم ایران عرضه کند، گفت: سینمای امروز سقف توقعات ما نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم پایانی چهلمین جشنواره فیلم فجر افزود: جشنواره در پی آن بود که امید و آگاهی را به مردم ایران عرضه کند. با سینما میتوانیم بسیاری از موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را به صورت یک روایت اصیل به مردم نشان بدهیم.

وی گفت: عدالت فرهنگی که شعار دولت ماست، در این دوره از جشنواره با نمایش آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست.
آقای محمدمهدی اسماعیلی با تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن با بهار انقلاب اسلامی شده است. چهلمین جشنواره فیلم فجر امشب به پایان می‌رسد و عدد چهل عددی مقدس در فرهنگ دینی ماست.
وی گفت: از صبح فردا جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای ترسیم سینمایی امیدآفرین، آگاهی‌بخش و انگیره دهنده شروع به کار می‌کند.
وزیر ارشاد اظهار داشت: عدالت فرهنگی که شعار دولت ماست، در این دوره از جشنواره با نمایش آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست. انواع سبک‌ها (ژانرها) در سینما وجود داشتند و با حضور چهار نسل هنرمند سینمای بعد از انقلاب، جشنواره رونق گرفت.
او ادامه داد: با بررسی تجارب به دست آمده در این چهل سال و با بررسی نقاط ضعف و قدرت برای اعتلای سینمای ایران و متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت.
وزیر ارشاد افزود: سینمای ما موفقیت‌های زیادی تاکنون به ارمغان آورده، اما چیزی که امروز می‌بینیم سطح توقع ما را براورده نمی‌کند و به دنبال اعتلای هر چه بیشتر هستیم.
اسماعیلی گفت: در این دوره از جشنواره نام و آوازه سردار شهید قاسم سلیمانی درخشید.
وی افزود: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هنر باید پیشتاز باشد. با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید. با دیپلماسی فرهنگ و هنر که برای دولت اهمیت بسیار دارد می‌توان موفق بود.
اسماعیلی ادامه داد: کرونا لطمه بسیاری به بدنه سینما زده است، اما ما با برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات ناشی از این مشکل می‌کوشیم.
وزیر ارشاد افزود: من از همه دست‌اندرکارانی که باعث برگزاری این جشنواره شدند تشکر می‌کنم. ما همه همت خود را برای برگزاری وزین جشنواره چهل و یکم در ابعاد انقلاب مصروف می‌کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =