تأثیرات عجیب و غریب فیلم «باربی» روی مردم دنیا!

سایر رسانه‌ها: تا امروز، فروش تابوت‌هایی که تصاویر باربی روی آن چسبانده شده و برگزاری مراسم ترحیم با تم رنگ صورتی از عجیب‌‌ترین تأثیرات این فیلم سینمایی بوده است.


شرکت‌های فروش اسباب‌بازی هم اعلام کرده‌اند هم‌زمان با پخش این فیلم، فروش عروسک‌های باربی افزایش پیدا کرده و این افزایش فروش اسباب بازی‌های مربوط به باربی در حالی اتفاق می‌افتد که کودکان مخاطب این فیلم نیستند. رده سنی این فیلم برای بالای ۱۷ سال است.


یکی از شیوه‌های موثر تبلیغی برای القای همه‌گیری رنگ صورتی هم‌زمان با اکران این فیلم، انتشار اخباری مربوط به طراحی صحنه این فیلم بود. خبر شگفت‌انگیز این بود که تمام موجودی رنگ صورتی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید رنگ آمریکایی برای تأمین رنگ مورد نیاز این فیلم تمام شده است.


تب تند باربی حتی یقه رئیس جمهور فعلی و قبلی آمریکا را هم گرفت. انتشار گسترده تصاویری از باراک اوباما و بایدن در حالی که کت و شلوار صورتی به تن دارند موج جدیدی از توجهات را به این فیلم در سطح دنیا جلب کرد. نکته جالب‌تر از صورتی بودن کت و شلوار این دو رئیس جمهور، فیک بودن این تصاویر بود! عکس‌ها را یک کاربر توییتر با کمک هوش مصنوعی ساخته بود.


بعد از رئیس‌جمهورهای آمریکا، نوبت چهره‌های تاریخی بود که لباس صورتی باربی را بپوشند. از استالین و هیتلر تا بن لادن و قذافی همگی در تب باربی به کمک هوش مصنوعی صورتی‌پوش شده‌اند!


فروش هر چه بیشتر این فیلم هدف بسیار مهمی برای سازندگان باربی است، به حدی که حاضر شدند برای به دست آوردن بازار سینماهای عربستان، شرط دولت سعودی را بپذیرند و دست به تدوین مجدد فیلم بزنند تا بخش‌هایی از فیلم که مروج همجنس‌باز است را بیرون بیاورند!


باربی عروسک پرفروشی است که حدودا ۵۰ سال پیش در آمریکا تولید شد و محبوبیت جهانی او بین دختربچه‌ها باعث شد تا امروز بارها و بارها درباره او فیلم و انیمیشن ساخته شود. در تمام این سال‌ها به دلیل تأثیرات مخرب این عروسک روی سبک زندگی کودکان از همان سن تا بزرگسالی، دانشمندان روانشناسی انتقاداتی را متوجه این شخصیت کرده‌اند.

فرهیختگان

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =