همه امروز سپاه را ملجاء و پناه خود می‌دانند

نورنیوز – گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران که امروز(جمعه) برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح و مجهز در دنیا بسیارند اما آنچه سپاه را از سایر نیروهای مسلح ممتاز می کند قدسیت سپاه است و این مهم بواسطه ارتباط این نهاد انقلابی با مرکز حاصل شده است.


او ارتباط و اطاعت امر از نایب زمان (عج) را دیگر ویژگی ممتاز سپاه دانست و افزود: سپاه علاوه بر جایگاه قدسی خود مبنی بر حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، عمل قدسی و مقدس دارد و شهدای والامقام ما نمونه های مجسم این عمل مقدس هستند.


رئیس شورای عالی امنیت ملی سپاه را مولود بابرکت انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: این مولود مقدس تا به امروز ماموریتهای خطیری بر دوش داشته که مهم ترین آن‌ها حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی است.


رئیسی سرمایه معنوی و اجتماعی را از عوامل برتری سپاه توصیف کرد و گفت: همه امروز سپاه را ملجأ و مأمن می دانند و حضور سپاه برای مردم اطمینان بخش و در منطقه امنیت بخش و امیدبخش است. حضور سپاه در تمامی عرصه ها امنیت ساز، آرامش بخش و امیدساز بوده و اگر اقدامات سپاه و مجاهدان غیور امت اسلامی برابر داعش نبود امروز تمام اروپا را داعش فراگرفته بود.


او با بیان اینکه زندگی آرام امروز در اروپا مرهون مجاهدت های سپاه است، اظهار کرد: اما متأسفانه آنها قهرمان مبارزه با تروریسم را ، ترور می کنند و سپاهی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است را تروریست معرفی می کنند! و این سوالی است که سازمانها بین المللی باید به آن پاسخ دهند.


رئیس‌جمهور تاکید کرد: سایه جنگ از کشور با مجاهدت سپاه ، خون پاک شهدا و مدد الهی کنار رفت، اگر امروز همگان ایران را قدرتمند و با عزت می شناسند این قدرت مرهون جانفشانی شهدا، مجاهدت نیروهای مسلح و ایستادگی مردم است؛ تولید قدرت در حوزه های مختلف اعم از نظامی، علمی، اقتصادی و مجاهدت در میدان مصونیت بخش بوده است.


او با بیان اینکه مجهز بودن امروز سپاه به قدرت مغز افزاری، نرم افزاری و سخت افزاری، شگرف و شایسته تحسین است، گفت: در تمامی این عرصه ها بایستی همواره به روز و به هنگام کار کرد که این در دستور کار سپاه قرار دارد.


رئیس‌جمهور اهمیت جنگ شناختی و اداراکی را برابر با جنگ سخت دانست و افزود: شناخت، تجهیز و اقدام به هنگام و در زمان مناسب در عرصه جنگ شناختی نیز توطئه های دشمن را خنثی می کند.


او با اشاره به اینکه دشمنان تصور کردند با اغتشاشات می توانند به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما آسیب بزنند، تصریح کرد: غافل از اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به درخت تناوری مبدل شده است، آنها پس از ناکامی برابر ایران اسلامی پیغام هایی را مبنی بر اشتباه در رفتار و موضع گیری های خود در ایام اغتشاشات را برای ما ارسال کردند.


رئیس جمهور اظهار کرد: سپاه با شعار «ما می توانیم» وارد میدان شده و این شعار در تمامی عرصه‌ها محقق شده و خودنمایی می کند و حضور این نیروی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح دشمنان را مأیوس کرده است.


او گفت: امروز نام سپاه با محرومیت زدایی عجین شده و مردم ایران این دو نام را همواره در کنار یکدیگر می شناسند و این سرمایه اجتماعی باید پاس داشته شود و بنده امروز از این بازوان پرتوان نظام اسلامی قدردانی می کنم.


رئیسی تاکید کرد: امروز راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در کنار اردوهای راهیان نور گامی موثر در راستای تبیین پیشرفت ها و توانمندی‌های ایران اسلامی در دوران سخت ترین تحریم ها است.


رئیس‌جمهور افزود: امنیت و اقتدار امروز مرهون اراده مجاهدانی است که جانانه برابر دشمن ایستاده‌اند، از این رو دولت خود را مکلف می داند با اراده ای محکم در مسیر رفع مشکلات گام برداشته و مسیر پیشرفت و شکوفایی را باقدرت دنبال کند.


رئیسی با یادآوری اینکه از ابتدای دولت هم حوزه رفع تحریم و هم خنثی سازی تحریم را دنبال کرد ه ایم، خاطر نشان کرد: در رفع تحریم ها دیپلماسی مقتدرانه و عزت مندانه را دنبال می کنیم و در حوزه خنثی سازی تحریم ها هم معتقدیم امروز از هر زمان دیگری قوی تریم و دشمن از هر زمان دیگر ضعیف‌تر است.


او گفت: امیدواریم این همکاری، همدلی و هم افزایی میان دولت، سپاه و نیروهای انقلابی در راستای امیدافزایی مردم و ناکام سازی دشمنان تداوم داشته باشد.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =