ورود اولین گروه خبرنگاران خارجی به نجف برای پوشش کنگره عظیم اربعین

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: مسئول اطلاع‌رسانی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به «نورنیوز» گفت: بیش از ۳۷۰۰ خبرنگار، گزارش‌گر، تصویربردار و مستندساز از عراق و دیگر کشورهای جهان مراسم کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) را امسال پوشش رسانه‌ای می‌دهند.


محمدعلی انوشه با اشاره به ورود اولین گروه خبرنگاران خارجی به نجف اشرف افزود: امسال شاهد حضور چشم‌گیر خبرنگاران ایرانی، خارجی و عراقی در این مراسم خواهیم بود.


مسئول ستاد اربعین اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خاطرنشان کرد: امسال شاهد حضور چشم‌گیر فعالان فضای مجازی، مستندسازان و تصویربرداران ایرانی برای پوشش مراسم اربعین حسینی‌(ع) خواهیم بود.


 مسئول اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در عراق گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ خبرنگار و مستندساز از رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران برای پوشش خبری مراسم راهپیمایی در عراق درخواست مجوز فعالیت رسانه‌ای و کارت خبرنگاری کرده‌اند.


محمد علی انوشه با بیان اینکه «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» با بسیج همه امکانات و تجهیزات خود به‌طور گسترده مراسم اربعین حسینی(ع) را به صورت ویژه پوشش رسانه‌ای می‌دهد، تصریح کرد: با هماهنگی و تشکیل کارگروه مشترک با دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مختلف فرهنگی رسانه‌ای و دینی عراقی و ایرانی همه امکانات برای ارسال تصاویر راهپیمایی عظیم و منحصر به فرد و میلیونی اربعین حسینی(ع) به جهانیان فعال شده است.


نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کربلای معلی افزود: این کارگروه با تعیین شعار «حیاتنا الحسین» (زندگی ما حسین است) و با پیش‌بینی سفر شمار عظیم زائران حسینی به کربلای معلی، فعالیت‌های خود را از چند ماه پیش آغاز و مخابره تصاویر لحظه‌ای از راهپیمایی محبان اهل بیت(ع) به سوی کربلای معلی را از منطقه «راس البیشه» در نزدیکی بصره که حدود ۶۵۰ کیلومتر تا کربلای معلی فاصله دارد، از ۲۸ ماه محرم (۲۴ مرداد) کلید زد.


محمدعلی انوشه تاکید کرد: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین حسینی(ع) برای مخابره تصاویر بزرگترین راهپیمایی جهان، بیش از ۵۰ فرکانس ماهواره‌ای اختصاص داده و صدها دوربین تصویربرداری زمینی و هوایی نیز در ۱۳ مسیر اصلی به سمت کربلای معلی مستقر کرده تا تصاویر سیل مشتاقان اهل بیت(ع) را در این کنگره عظیم به کل دنیا ارسال کند.


مسئول ستاد اربعین اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تصریح کرد: بیش از ۹۰ مرکز اطلاع‌رسانی و فضای مجازی مجهز به سیستم‌های ماهواره‌ای اینترنتی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی ایجاد شده تا خبرنگاران بتوانند لحظه به لحظه این پدیده بی‌نظیر را به مردم دنیا مخابره کنند.


نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کربلای معلی همچنین با اشاره به امکانات ایجاد شده اینترنتی برای زایران حسینی(ع) در مسیر راهپیمایی بیان داشت: با توجه افزایش پهنای باندی که شرکت‌های مخابراتی عراقی برای زائران حسینی(ع) ایجاد کرده‌اند، زائران ایرانی، خارجی و عراقی سیدالشهدا (ع) می‌توانند به سهولت از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط باشند و تصاویر کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =