نورنیوز_فرهنگ و جامعه: تعداد بازیگرانی که پس از سالها نقشآفرینی جلوی دوربین، تصمیم میگیرند پشت دوربین بروند و فیلمی را کارگردانی کنند کم نیست. وسوسهی کارگردانی همیشه سراغ بازیگران میآید و برخی از آنها را در این عرصه هم به توفیق میرساند. حالا نوبت جواد عزتی است که پس از سالها درخشش جلوی دوربین، به پشت دوربین بیاید و اولین فیلم خود را کارگردانی کند؛ یک کمدی سرپا و مفرح که مخاطبش را با لذت به خانه میفرستد.
“تمساح خونی” تقریبا تمام عناصر لازم برای تبدیلشدن به یک کمدی پرفروش را دارد: بازیگران مشهور و در صدر آنها خود عزتی، شوخیهای پرتعداد و جذاب، غافلگیری و البته رنگ و لعاب! فیلم اما به این عناصر محدود نیست و برخلاف بیشتر کمدیهای پرفروش سالهای اخیر، از فیلمنامهای چفتوبستدار بهره میبرد. “تمساح خونی” داستان دو کارگر ساده است که مجبور میشوند در موقعیتی عجیب قرار بگیرند و این اجبار، آنها را وارد مجموعهی زنجیرواری از چالشها میکند؛ چالشهایی که بستر کمدی موقعیتِ “تمساح خونی” میشوند.
“تمساح خونی” فیلم خوشریتمیست، اتلاف وقت نمیکند و با تنوع لوکیشنها و موقعیتها، از یکنواختشدن پرهیز میکند. صحنههای اکشن پرتعداد هم به جذابیت بصری فیلم اضافه کرده و البته بزرگترین نقطه قوت فیلم، خود جواد عزتی است که انگار در چهار پنج سال اخیر که در هیچ فیلم کمدی حضور نداشته،تمام انرژی خود برای خنداندن مخاطب جمع کرده و در این فیلم خرج میکند.
“تمساح خونی” فیلمی است که بهراحتی میتواند یک گیشهی خوب داشتهباشد و حتی به رقابت با رکورد فیلمهایی مثل فسیل و هتل فکر کند. عزتی برای اولین تجربهی کارگردانی با “تمساح خونی” نمرهی قبولی میگیرد و استعداد بالای خود برای خلق یک فیلم کمدی را به تصویر میکشد. شاید اگر سیمرغ مردمی جشنواره حذف نمیشد، از همین روز اول و با خیال راحت میشد تمساح خونی را برندهی این سیمرغ دانست.
نورنیوز