سبد کالا برگ الکترونیکی “طرح فجرانه”شامل چه کالاهایی است؟/فروشگاههای عامل اجرای طرح فجرانه

“طرح فجرانه” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با افزایش میزان یارانه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲۲ میلیون ریال از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت..

نور نیوز-گروه فرهنگ و جامعه : طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان “طرح فجرانه” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در “طرح فجرانه” یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی میزان حمایت دولت از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲ میلیون ریال افزایش می‌یابد و شرط خرید ۲ میلیون ریال برای دریافت ۲۲ میلیون ریال اعتبار تشویقی نیز حذف شده است.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

با اجرای این طرح دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید می شوند و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند. 

این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =