حمله به رفح؛ اوج جنون صهیونیست‌ها

نورنیوز-گروه بین الملل: صدای لرزان دخترک از پشت تلفن ماموران هلال‌احمر به گوش می‌رسد که عاجزانه درخواست کمک می‌کند ..


ناگهان صدای گلوله باران شدید و فریادهای دخترک به گوش می‌رسد و ارتباط قطع می‌شود ..


این خلاصه‌‌ای از یک فایل صوتی کوتاه منتشر شده از «لیان» دختر ۱۵ ساله فلسطینی است که به رسانه‌ها درز کرده و اوج بی رحمی اشغالگران را نشان می‌دهد. «لیان» و خواهر ۶ ساله‌اش، به همراه ۶ تن از اعضای خانواده در محاصره نظامیان اسرائیلی گرفتار می‌شوند.


بر اساس گزارش نیروهای امدادی یک تانک رژیم صهیونیستی به سمت آنها آتش گشوده و طی آن پنج عضو خانواده بجز ۲ کودک به شهادت می‌رسند. لیان در کنار پیکر اعضای خانواده بلافاصله با نیروهای هلال احمر تماس گرفته و درخواست کمک می‌کند اما این پیام به جایی نمی‌رسد چراکه در محاصره جنایتکاران اسرائیلی از دست نیروهایی امداد نیز کاری ساخته نیست.


انتشار فایل صوتی مذکور سر و صدای زیادی به پا کرده و بسیاری پیگیر احوال ۲ کودک شدند اما خبری نیست که نیست. بالاخره پس از گذشت ۱۲ روز، امدادگران از پیدا شدن پیکر این ۲ کودک خبر دادند.


خسته‌ام، می‌خوهم بخوابم


«خسته‌ام، می‌خواهم بخوابم» آخرین جمله‌ای بود که لیان بر زبان آورد.


خواب ابدی کودک ۶ ساله فلسطینی در محاصره تانک‌ها، به صورت گسترده در رسانه‌های خبری و فضای مجازی انعکاس پیدا کرد. اما این تنها گوشه‌‌ای از بی رحمی هایی است که این روزها از سوی صهیونیست‌ها در حق فلسطینی‌ها روا داشته می‌شود. هلال احمر فلسطین همچنین از شهادت ۳ بیمار طی هفته گذشته در نتیجه ممانعت رژیم اشغالگر از ورود کپسول اکسیژن به بیمارستان «امل» در شهر خان یونس خبر داد.


طبق گزارش‌های رسیده صهیونیست‌ها همچنین به ممانعت از ورود سوخت لازم برای ژنراتورهای برق بیمارستان امل ادامه می‌دهند، اقدامی که می‌تواند خدمت‌رسانی در این بیمارستان را مختل کند.


طبق اعلام هلال احمر فلسطین، چند بیمارستان باقی‌مانده دیگر غزه همچنان در محاصره هستند و ممانعت اشغالگران از ورود تجهیزات پزشکی موجب شهادت بیماران شده است.


کارشکنی در مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز ادامه دارد. طبق گزارش آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا)، ذخایر مواد غذایی برای ۱.۱ میلیون تن که از کشورهای مختلف برای فلسطینی‌ها ارسال شده، در بندر اشدود به دلیل محدودیت‌هایی که اخیراً توسط مقامات اسراییلی اعمال شده است، معلق باقی مانده است.


محموله کمکی مذکور ۱۰۴۹ کانتینر برنج، آرد، نخود، شکر و روغن نباتی است.


فاجعه در راه است


با گسترش اعتراضات جهانی نسبت به جنایات اشغالگران، مقامات تل آویو از ایده‌‌ای سخن می‌گویند که اجرای آن می‌تواند فاجعه غیر قابل تصور به بار آورد.


حمله به رفح کلید واژه‌‌ای است که این روزها بارها بر زبان نخست وزیر اسرائیل آمده است. شامگاه شنبه بود که بنیامین نتانیاهو به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که عملیات زمینی ارتش این رژیم در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه احتمالاً ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود.


او در آخرین رجز خوانی خود هم تاکید کرده که وارد نشدن به رفح برابر است با باخت جنگ! رفح شهری در منتهی علیه جنوبی باریکه غزه و هم مرز مصر است.


تهاجمات بی مهابای رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی و مرکزی این جغرافیا، ساکنان آواره را به این شهر به عنوان آخرین سرپناه کشانده و حالا سخن گفتن از عملیات نظامی در چنین محیطی اوج جنون اشغالگران را آشکار می‌سازد.


طبق اعلام سازمان ملل هم اکنون یک میلیون و سیصد هزار تن از مردم غزه – بیش از نصف جمعیت منطقه- در رفح متمرکز شده‌اند و عملیات نظامی در چنین نقطه‌‌ای پر جمعیتی جز عبور از تمام خطوط قرمز ضد بشری معنایی ندارد.


کار تا جایی بالا گرفته که کاخ سفید به اسراییل هشدار داده که حمله نظامی بدون برنامه به شهر رفح به «فاجعه» می‌انجامد. واشنگتن همچنین بر این باور است که هرگونه عملیات نظامی در ماه رمضان موجب تشدید تنش گسترده در کل منطقه خواهد شد. 


پیش از این اتحادیه عرب و کشورهای عربی نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام صهیونیست‌ها هشدار داده بودند. در این بین عملیات برنامه‌ریزی شده برای رفح باعث ایجاد تنش شدید بین مصر و رژیم صهیونیستی شده است؛ زیرا قاهره از هجوم تعداد زیادی پناهجو به مرز سینا بیم دارد.

مصر در منطقه مرزی با نوار غزه مین‌گذاری کرده و سربازان زیادی را به آنجا فرستاده است؛ این کشور طی دو هفته گذشته حدود ۴۰ تانک و نفربر زرهی به شمال شرق سینا را به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت امنیت در مرز خود، ارسال کرد.


قاهره تهدید کرد که اگر آوارگان به اجبار از مرز عبور کنند، این به معنای نقض توافقنامه صلح با اسرائیل خواهد بود.


حمام خون در رفح؛


اوج جنون صهیونیست‌ها احمد الصوفی شهردار رفح هم در گفت‌وگو با الجزیره هشدار داده که هرگونه عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه که بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی آنجا در چادرها و سرپناه‌های موقت اسکان داده شدند.


شبکه ۱۳ عبری اعلام کرد که هالیوی با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه از نتانیاهو خواسته امور امنیتی را به او بسپارد و بر هماهنگی با مصر و وجود بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح متمرکز شود. به نظر اشغالگران در سکوت مرگبار مجامع بین المللی، از هم اکنون جنایت خود علیه پناهندگان در رفح با هدف کوچاندن اجباری انها از غزه را کلید زده‌اند.


بر این اساس خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران خانه‌ای مسکونی در منطقه «ابو حلاوه» در شرق رفح، ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. اما شبکه الحدث با انتشار تصاویری در یوتیوب نوشت: با سرازیر شدن ساکنان منطقه غزه به رفح، این شهر به شهر چادرهای آوارگان تبدیل شده؛ اما آیا صهیونیست‌ها به این مردم هم رحم نخواهند کرد!!

 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =