آزمون “وسع” برگزار می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آزمون وسع برای ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار متقاضی کمک معیشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“محمد شریعتمداری” در حاشیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی گفت: از ۹ میلیون نفری که ابتدا برای دریافت کمک معیشت حمایتی ثبت‌نام کرده بودند ۳ میلیون و ۷۰ هزار بر تقاضای خود باقی ماندند که از این تعداد تقاضای ۴۱۹ هزار خانوار مورد پذیرش قرار گرفت و در ماه دوم کمک معیشت ۲ ماه برای آنان یکجا واریز شد و این علاوه بر ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار خانواری بود که در مرحله اول و دوم کمک معیشت حمایتی خانوار دریافت کرده بودند.

 

شریعتمداری افزود: ۲.۵ میلیون نفر از متقاضیان در طول دوره مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و هیأت وزیران مصوبه‌ای ابلاغ کرد کسانی که مشمول دریافت کمک معیشتی می‌شوند از ماه‌های آتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی گفت: آزمون وسع برای این افراد به طور مستمر انجام و نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

شریعتمداری گفت: طبق معیار‌های مصوب هیأت وزیران مهم‌ترین عامل برای رسیدگی به تقاضای این افراد درآمد خانوار است که برای خانوار یک نفره ۴ میلیون تومان در ماه، برای دو نفره ۵ میلیون، سه نفره ۶ میلیون، چهار نفره ۷ میلیون و پنج نفره به بالا ۸ میلیون در ماه درآمد در نظر گرفته شده است.

 

او گفت که تنها داشتن خانه و ماشین ملاک نیست بلکه مجموعه‌ای از موارد که مهم‌ترین آن درآمد خانوار است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در سال آینده هم ممکن است آزمون وسع برای خانوار‌های متقاضی کمک معیشتی برگزار شود.

 

وی همچنین در مورد تقاضایی که از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود تقاضای جدید آن‌ها در سامانه حمایت مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت ۳ میلیون و ۷۰ نفر بر تقاضای خود مانده‌اند که طبق آزمون وسع پایگاه اطلاعات ایرانیان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

 

شریعتمداری همچنین در مورد کمیته مزد برای حداقل دستمزد کارگران گفت: جلسات کمیته دستمزد برگزار می‌شود و جلسات مقدماتی برای شورای عالی کار برگزار شده و حداقل مزد سال آینده سر وقت اعلام می‌شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عیدی بازنشستگان گفت: به موقع عیدی بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وزیر کار همچنین در پاسخ به سوالی در مورد واگذاری ذوب‌آهن توسط “شستا” گفت: شستا یک شرکت سبدگردان برای مجموعه‌ای از سهام شرکت‌هاست که این سبد پایدار نیست و مرتب بخشی از شرکت‌ها را واگذار و بخشی را به این سبد اضافه می‌کند، اما فعلاً نمی‌خواهد سهام ذوب آهن را واگذار کند.

 

فردا ۲۴ دی ۹۸ آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان بسته معیشتی است. سرپرست خانوار‌ها می‌توانند تا فردا سه شنبه با مراجعه به سایت hemmayat.mcls.gov.ir مشخصات خود را برای دریافت یارانه معیشتی وارد کنند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =