ضدعفونی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از معابر کشور

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: با توجه به شیوع کرونا در ارائه خدمات به مردم و کمک به مسئولان در مقابله با این ویروس منحوس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سردار حسن کرمی در تشریح اقدامات یگان‌های ویژه در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت در سطح جامعه است ولی در مواقع بحران و حوادث غیر مترقبه در کنار مردم و مسئولان به وظایف و اقدامات خود در راستای ارائه خدمات اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: یگان‌های ویژه یکی از واحد‌های آماده و احتیاط کشور است که در شرایط خاص و حساس به عنوان تقویت سایر رده‌های پلیس به میدان وارد می‌شود، هم اکنون این یگان با داشتن ظرفیت و توان بالای خودرویی به صورت ۲۴ ساعته در کنار سایر دستگاه‌ها و واحد‌های خدمات رسان در حال مقابله با ویروس منحوس کرونا است.

 فرمانده یگان‌های ویژه ناجا بیان کرد: از روز ۱۰ اسفند با اعلام شیوع ویروس کرونا، سریع‌تر از سایر نیرو‌های مسلح به تمامی یگان‌های ویژه کشور اعلام آماده باش شد تا در صورت نیاز با تمام توان و قدرت با استفاده از همه تجهیزات وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شوند، که پس از اعلام و درخواست مراکز بهداشتی و درمانی، خودرو‌های آب پاش یگان ویژه تا به امروز با استفاده از حدود ۳ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده توانسته اند ۱۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر از معابر عمومی را در کل کشور گند زدایی و ضدعفونی کنند.

 سردار کرمی با بیان اینکه تا کنون در ۶۰۰ مرحله معابر عمومی ضدعفونی شده است گفت: با استفاده از ۶۳۸ دستگاه خودروی آب پاش سبک و سنگین، ۶۱۱۵ نقطه که شامل پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های اتوبوس، اماکن مذهبی و محل‌های پردد می‌شود را ضدعفونی و گندزدایی کرده ایم، که این طرح تا پایان از بین رفتن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

 

 این مقام ارشد انتظامی در خصوص جامعه هدف این طرح تشریح کرد: با توجه به اینکه مناطق محروم در سراسر کشور از لحاظ کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در معرض بیشتر این ویروس هستند، جامعه هدف این یگان در اجرای این طرح بوده که در چندین مرحله با برپایی ایستگاه سلامت، در کنار تب سنجی اقدام به توزیع بسته‌های سلامت شامل ماسک و محلول ضدعفونی کرده است.

 وی افزود: درحال حاضر یگان‌های ویژه با داشتن پتانسیل بالایی که در بدنه خود دارد، با به کار گیری بیش از ۴ هزار نفر نیروی آموزش دیده در حال مقابله با این مهمان ناخوانده در سراسر کشور است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: با توجه به همه گیر شدن بحران کرونا و تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی در خصوص کمبود امکانات بهداشتی مانند ماسک، این یگان با راه اندازی خطوط تولید ماسک در اکثر یگان‌های خود درکنار سایر ارگان‌ها و نهاد‌های مردم نهاد اقدام به تولید ماسک کرده که هم در میان کارکنان و هم مردم عزیز توزیع می‌گردد.

 وی در خصوص انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: یگان ویژه در کنار سایر رده‌های پلیس، با استقرار نیرو‌های خود در ورودی شهر‌ها اقدام به انجام این طرح ملی در راستای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتراین ویروس کرده است. br

سردار کرمی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ارائه خدمات به مردم در بخش‌های مختلف کار‌های بزرگی صورت گرفته است که این اقدامات تنها با اتکا به توان داخلی انجام شده و دیگر کشور‌ها در عین حال که به ما کمک نمی‌کنند تا جایی که توان دارند به اقدامات ما نیز خدشه وارد می‌کنند.

 فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پایان گفت: در سایه امنیت، سایر خدمات نیز قابل انجام است، که در همین راستا اولویت یگان‌های ویژه ناجا در کنار ارائه خدمات به مردم و کمک به مسئولان در مقابله با این ویروس منحوس، تامین امنیت جامعه و مردم در دستور کار قرار گرفته است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =