جولان کرونا در «قاین» | بیشترین گروه سنی درگیر ۲۰ تا ۶۰ سال هستند

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از هفته آخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به‌خصوص در شهرستان قاین که افزایش موارد نمونه‌گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید شایسته صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان قاین اظهار داشت: بیماری کرونا از سال گذشته افت‌وخیزهایی را داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متأسفانه فوت شمار زیادی از هم استانی‌ها شده است.

وی افزود: از هفته آخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به‌خصوص در شهرستان قاین که افزایش موارد نمونه‌گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است که این افزایش موارد منجر شد که در هفته دوم و سوم، افزایش بیماریابی را داشته باشیم.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان داشت: افزایش بیماریابی که در راستای طرح شهید سلیمانی هم بود، باعث شد که در بعضی از نقاط قاین از جمله روستای پهنایی، شهر اسفدن مرکز خدمات جامع سلامت چاهک و دو منطقه شهری در قاین محدوده مرکز جامع شهری روستایی امام علی(ع) قاین و مرکز جامع سلامت شهری روستایی امام خمینی(ره) قاین با توجه به افزایش نمونه‌گیری، تعداد موارد مثبت افزایش پیدا کند که قطعاً در رنگ‌بندی‌ها تأثیر می‌گذارد.

شایسته تصریح کرد: در این آمار بیشترین گروه سنی درگیر ۲۰ تا ۶۰ سال بودند که گروه سنی فعال جامعه حساب می‌شوند و اگر در گروه سنی سالمند اتفاق بیفتد می‌تواند منجر به افزایش موارد بستری و مرگ شود.

وی در خصوص دلایلی که باعث افزایش موارد ابتلا در شهرستان قاین شده عنوان کرد: به دنبال مسئله عادی‌انگاری و اینکه وقتی رنگ‌بندی آبی می‌شود فکر می‌کنیم همه‌چیز به حالت قبل برگشته، افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شب‌نشینی‌ها و تجمعات خانوادگی، برگزاری جلسات عزا و عروسی، بازگشایی مدارس، ارتباطات خاصی که شهرستان قاین با استان خراسان رضوی دارد و اینکه در مسیر جاده ترانزیت است، وجود برخی از صنایع در قاین از جمله کارخانه سیمان قاین که ارتباطات زیادی با سایر نقاط استان و کشور دارد، باعث افزایش موارد ابتلا در این شهرستان شده است.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری در هم‌استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ‌ومیر است دور نشویم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =