چراغ سی و یکمین جشن گلریزان بیرجند روشن شد

در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزاران گل لبخند بر لبان کودکان و دانش‌آموزان کم‌بضاعت استان و اجرای سنت دیرینه پهلوانان خراسان‌جنوبی امسال نیز جشن گلریزان برگزار می‌شود.

مهدی قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزاران گل لبخند بر لبان کودکان و دانش‌آموزان کم‌بضاعت استان و اجرای سنت دیرینه پهلوانان خراسان‌جنوبی امسال نیز جشن گلریزان برگزار می‌شود.

وی افزود: سی‌ویکمین جشن گلریزان خیران نیک‌اندیش بیرجند برای دومین سال پیاپی بدلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مسؤول برگزاری جشن گلریزان بیرجند تصریح کرد: جشن گلریزان ۹۹ در شب خجسته میلاد حضرت علی(ع) از ساعت۲۱ روز چهارشنبه ششم اسفندماه جاری به صورت مجازی و پخش مستقیم از شبکه خاوران مهمان نگاه گرم مردم شریف خراسان‌جنوبی و لبخند همشهریان سایر شهرستان‌های استان خواهد بود.

قمری با اشاره به کمک ۲۵۰ میلیون تومانی استاندار خراسان‌جنوبی به جشن گلریزان ۹۹ خاطرنشان کرد: همچنین کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، ورزش و جوانان ، آموزش و پروش و بهزیستی نیز بدین منظور مساعدت‌هایی را خواهند داشت.

وی یادآور شد: در سی‌امین جشن گلریزان بیرجند خیران نیک‌اندیش خراسان‌جنوبی ۷۹۲ میلیون تومان کمک خیران جمع آوری شد که با خرید ۱۰ هزار دست لباس نو و اهداء به دانش‌آموزان هزاران لبخند بر لب کودکان استان نشست.

گفتنی است جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ تاریخ ۲۹ بهمن‌ ماه ۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسید و مراسم گلریزو golrezo (گلریزان) شهرستان بیرجند از سنت‌های دیرین زورخانه‌ای است که ۳۱ سال است در اسفندماه برای کمک و تهیه لباس شب عید دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کودکان نیازمند برپا می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =