جذب ۸۰۰۰ مربی تربیتی در آموزش و پرورش تا سال تحصیلی آینده

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از جذب و بکارگیری هشت هزار مربی تربیتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار داشت: تربیت اسلامی مهم‌ترین مأموریت آموزش و پرورش است و در همین راستا سال تحصیلی آینده هشت هزار مربی و نیروی جدید تربیتی جذب و بکارگیری خواهند شد.

وی از طراحی جدید برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آگاه به متدهای روز تربیتی از اول مهر سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: لازمه تسریع در دستیابی به اهداف سند تحول، گذر از نظام مبتنی بر آموزش صرف به سوی موقعیت های تربیتی رشدمدار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب پایدار در متربی به صورت تدریجی و تکاملی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و مربیان تربیتی فرماندهان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی هستند.

کاظمی از مربیان تربیتی به عنوان الگوهای ملموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی یاد کرد و افزود: لازمه اثرگذاری فرایندهای تربیتی در متربیان، ایمان، اخلاص و بروز و ظهور این فرایندها در گفتار و سیره عملی مربی است.

وی عامل اصلی وجود تضادها در جامعه را کمبود انسان‌های عالم عامل و الگو دانست و خاطرنشان کرد: داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و بسیج همگانی برای اجرای تفکر راهبردی، تزریق نگاه یاورانه در بدنه مدیریتی، انتقادپذیری و داشتن برنامه راهبردی، پنج عامل موفقیت در حوزه تربیت به شمار می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تربیت به عنوان محصول مشترک و برونداد سه نهاد بزرگ خانواده، مدرسه و جامعه یاد کرد و ادامه داد: تربیت تنها در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد از این رو ضروری است مدیران مدارس، الگوها و موقعیت های تربیتی را در تمام ساحت‌ها برای معلمین و مربیان خلق نمایند.

کاظمی عنوان داشت: موقعیت‌های تربیتی در حوزه پرورشی فرهنگساز بوده و لازمه این فرهنگ‌سازی توجه وافر به تشکل‌های دانش‌آموزی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/ر


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =