فقر مراتع خراسان‌جنوبی در پی شرایط نامناسب بارندگی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و امسال با فقر مراتع به دلیل شرایط نامناسب بارندگی مواجه هستیم، گفت: توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه‌ای اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمجتبی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی کشت بهاره را انجام دهند.

وی افزود: در این فصل کشت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی کشت دیم در استان توصیه نمی‌شود و پیش بینی می‌شود کشت دیم بهاره  امسال در استان کاهش یابد.

حسینی با بیان اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و امسال با فقر مراتع به دلیل شرایط نامناسب بارندگی مواجه هستیم، اضافه کرد: توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه‌ای اقدام کنند.

وی افزود: انواع محصولات کشت بهاره در خراسان‌جنوبی شامل سورگوم علوفه ای، سورگوم دانه‌ای، چغندر علوفه‌ای، چغندر قند، انواع سبزی و صیفی، ذرت و پنبه است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بر استفاده از بذور سازگار و اصلاح شده دارای بازده و عملکرد بالاتر تأکید کرد و افزود: معرفی ارقام پربازده و اصلاح‌شده از مهم‌ترین فاکتور‌های ارائه شده کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

گفتنی است خراسان‌جنوبی حدود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی دارد که ۴۰ هزار هکتار آن در پاییز و ۳۰ هزار هکتار در بهار زیر کشت محصولات مختلف می‌رود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =