اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفره زنبورستان‌های خراسان‌جنوبی | تولید عسل ۲ برابر شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌جنوبی تعداد زنبورستان‌های استان را ۹۳۵ زنبورستان عنوان کرد و گفت: هزار و هشت نفر در زنبورستان‌های خراسان‌جنوبی مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند محمدابراهیم ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنبورداران خراسان جنوبی سال گذشته دو برابر سال ۹۸ عسل در زنبورستان‌ها تولید کردند.

وی افزود: زنبورداران استان پارسال ۲۷۳ تُن و ۲۲۹ کیلوگرم عسل تولید کردند که این رقم در سال ۹۸، به میزان ۱۸۲ تُن بود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: عسل زرشک، عناب، آویشن، گشنیز، چهل‌گیاه، کلپوره، مرکبات، یونجه و گون از انواع عسل‌های تولیدی در استان هستند.

ابراهیمی عنوان داشت: از نظر کیفیت عسل تولیدی استان بسیار مطلوب بوده و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد.

وی تعداد زنبورستان‌های استان را ۹۳۵ زنبورستان عنوان کرد و گفت: هزار و هشت نفر در زنبورستان‌های خراسان‌جنوبی مشغول به کار هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌جنوبی زمان برداشت عسل در استان را عسل بهاره و پاییزه ذکر کرد و افزود: بیشترین عسل استان در شهرستان بیرجند تولید می‌‌شود.

ابراهیمی بیان داشت: عسل تولیدی استان براساس درخواست به زنبوردار از استان‌های مختلف، متفاوت بوده و بیشتر به مشهد و تهران ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =