احداث باند دوم محور خوسف-طبس بعد از ۱۵ سال اعتبار گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: احداث باند دوم محور خوسف-عرب‌آباد-دیهوک-طبس بعد از گذشت ۱۵ سال در قانون بودجه سال۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، وحید داعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور خوسف-عرب‌آباد-دیهوک-طبس در پیوست یک قانون بودجه۱۴۰۰ کشور دارای ردیف اعتباری شد و عملیات اجرایی احداث باند دوم آن، در سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: این محور، راه ارتباطی بیرجند و جنوب استان خراسان‌جنوبی با تهران و از اهمیت بسزایی در ترافیک و حمل و نقل استان برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این محور بعد از گذشت ۱۵ سال و علی‌رغم پیگیری‌های قبلی، تاکنون دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک قانون بودجه نبود که با پیگیری‌های انجام‌شده در سال۱۳۹۹، مطالعات توجیه فنی و اقتصادی آن به همراه کاربرگ‌های مربوطه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و نهایتاً در قانون بودجه سال۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک شد.

داعی گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم این محور، از محل اعتبار مذکور در سال جاری آغاز خواهد شد.

گفتن است محور خوسف-عرب‌آباد-دیهوک-طبس، ارتباط‌دهنده کریدور‌های (چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد) و (طبس – یزد و طبس – اصفهان) باکریدور (بندرعباس – کرمان – مشهد) است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =