۶۵ درصد ابتلای کرونا در خراسان‌جنوبی در دورهمی‌ها است

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر تأثیر دورهمی‌ها در افزایش آمار مبتلایان گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد ۶۵ درصد ابتلاها در استان، به علت برگزاری دورهمی‌ها است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: شیوع بیماری در سطح کشور افزایشی بوده اما خوشبختانه در فوتی‌ها و مرگ‌ومیرها، رشدی نداشته‌ایم که این مهم، به جهت همکاری و همراهی دستگاه‌های عضو ستاد، اقشار مردم، اصناف و همچنین اجرای موفق طرح شهید سلیمانی رقم خورده است.

وی با تأکید بر تأثیر دورهمی‌ها در افزایش آمار مبتلایان گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد ۶۵ درصد ابتلاها در استان، به علت برگزاری دورهمی‌ها است لذا برای مهار هر چه سریع‌تر بیماری، لازم است از تجمعات پرهیز شود و همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا آمارها هر چه زودتر نزولی شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی به جمعیت سالمندان استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس آمارها، خراسان‌جنوبی با ۹۰ هزار سالمند، ششمین استان سالمند کشور است و ما دوهزار و ۵۰۰ سالمند بالای ۹۰ سال داریم که در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، اما لازم است خانواده‌ها تا آن زمان، با رعایت پروتکل‌ها، سلامت آن‌ها را حفظ کنند.

ملانوری ادامه داد: تا پایان هفته آینده، کادر بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی واکسینه می‌شوند و بعد از این گروه، تزریق واکسن به سالمندان و بیماران زمینه‌ای انجام خواهد شد.

 وی افزود: اصرارها بر رعایت شیوه‌نامه‌ها توسط اصناف به این جهت است که زودتر به شرایط مطلوب برسیم و شاهد بازگشایی واحدهای صنفی باشیم که این موضوع در درازمدت به نفع خود اصناف است.

استاندار خراسان‌جنوبی به لزوم ساماندهی حضور مردم در جاده سلامت بیرجند و تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص فرمانداران باید با همکاری شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام به نصب بنر در طول مسیرنمایند، ضمن اینکه در این راه از ظرفیت سمن‌ها، هلال‌احمر و غیره نیز استفاده شود.

ملانوری افزود: کمیته اطلاع‌رسانی باید با همکاری صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و غیره در این خصوص برنامه‌سازی و تولید محتوا نمایند.

وی به لزوم نصب و تعبیه کانکس پلیس در ورودی شهرهای با رنگ‌بندی قرمز تأکید کرد و گفت: فرمانداران باید با همکاری پلیس‌راه استان، نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 14 =