نقش فعالان فضای مجازی در مشارکت حداکثری در انتخابات/استقرار ۷۱ شعب اخذ رای در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف فضای مجازی را یک فرصت و ظرفیت ویژه برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون بررسی های لازم در خصوص محل شعبه و تعداد شعبه اخذ رای انجام و ۷۱ شعبه در شهرستان خوسف مصوب و پیش بینی شده است.

محمدعلی آخوندی امروز در گفت‌وگو با فارس از بیرجند اظهار داشت: فعالان فضای‌مجازی، نقشی اثرگذار و منحصر به فرد در افزایش مشارکت مردم و تحقق برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و هوشمندانه دارند.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای رعایت فرایند قانونی انتخابات، ۴ رکن اساسی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت باید برای مردم به شایستگی تبیین و تشریح شود که نقش فعالان فضای مجازی در آن برجسته است‌.

وی فضای مجازی را یک فرصت و ظرفیت ویژه برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنان که فعالان فضای مجازی در فرایند توسعه شهرستان و شناسایی آسیب های اجتماعی همکاری و همراهی دارند، از آن ها انتظار می رود در زمینه آگاهی بخشی به مردم و ارتقای دانش و بینش شان در تحقق حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات، مشارکتی فعال و اثربخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات هیئت اجرایی ریاست جمهوری و شوراها برگزار شده است، افزود: تاکنون بررسی های لازم در خصوص محل شعبه و  تعداد شعبه اخذ رای انجام و ۷۱ شعبه در شهرستان خوسف مصوب و پیش بینی شده است.

 فرماندار خوسف عنوان کرد: در بخش مرکزی شهرستان خوسف ۵۲ روستا داریم که از این تعداد، ۲۶ روستا واجد شرایط انتخابات و داشتن شورا هستند.

 وی ادامه داد: تمامی این ۵۲ روستای بخش مرکزی شهرستان خوسف زیر یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند که شورای سه نفره خواهند داشت و شورای پنج نفره نداریم، همچنین در بخش ماژان خوسف هم ۴۹ شورای سه نفره خواهیم داشت.

 آخوندی با بیان اینکه تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی شهرستان خوسف ۴۲۵ نفر هستند، گفت: از این تعداد، داوطبین شهر ماژان ۲۶۱ و تعداد داوطلبین بخش مرکزی ۱۶۴ نفر و ۲۹ نفر هم داوطلبین شوراهای شهرهای خوسف و ماژان هستند که  هنوز قطعی نشده اند.

وی گفت: در مجموع ۷۱ شعب اخذ رای در شهرستان خوسف پیش بینی شده است که در بخش مرکزی ۱۶ صندوق ثابت و ۱۵ صندوق اخذ رای سیار صندوق پیش بینی  شده است، مابقی این صندوق ها در بخش ماژان آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =