مسئولان به‌دنبال حل مشکلات مردم باشند

امام جمعه قاین گفت: بیکاری جوانان، جلوگیری از مهاجرت، حاشیه‌نشینی، مهاجرت معکوس، مشکلات کشاورزی و دامداران از مهم‌ترین مسائلی است که باید مسئولان به‌دنبال آن باشند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، حجت‌الاسلام علی رحمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی این شهر، اظهار داشت: یکی از خصیصه‌های دشمن این است که برای رسیدن به هدف از هرگونه دروغ، تهمت زدن و ترور شخصیتی و حتی رشوه استفاده می‌کند.

وی بیان داشت: فردی که می‌خواهد برای ۴ یا ۸ سال ریاست قوه مجریه را به دست بگیرد بخش عظیمی از مسئولیت‌های جامعه را تعیین می‌کند و عهده‌دار است.

امام جمعه قاین با انتقاد از نامزد انتخاباتی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که خطاب به یکی از کاندیداها گفته بود شما تنها ۶ کلاس مدرک تحصیلی کلاسیک دارید، تأکید کرد: در خصوص مدرک‌های حوزه‌های علمیه از همان ابتدا باید محتوای علمی صاحب آن مدرک مهم‌تر از مدرک دانشگاهی به مراتب بالا تر آن می‌بود.

رحمانی عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه در دوره کارشناسی بیش از ۲۰۰ واحد درسی را می‌گذرانند و این در حالی است که دانشجویان دانشگاه‌ها ۱۴۵ واحد درسی را می‌گذرانند و حدود ۴۵ واحد درسی در حوزه‌های علمیه در دوره کارشناسی پاس می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی با انتقاد از مدارک تحصیلی طلاب و علما که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده‌اند می‌خواهند بگویند که شرح و تفسیر قرآن علم نیست.

امام جمعه قاین ادامه داد: این افراد فقه، کلام، حقوق اسلامی و غیره را به‌عنوان علم قبول ندارند تا جایی که اقتصاد برگرفته شده از فقه اسلامی است.

رحمانی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از فقه ما اقتصاد است، تأکید کرد: امروز کتاب‌های شیخ انصاری در باب اقتصاد هم در دانشگاه‌ها و هم در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجاره، رهن، مساوات، مضارعه، مضاربه و غیره همه برگرفته شه از علوم اسلامی در اقتصاد است، اضافه کرد: بسیاری از فلاسفه، ریاضیدان‌ها و علمای برجسته، فضلا و طلاب ما که در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند، اکنون استاد برجسته دانشگاه‌ها هستند.

امام جمعه قاین با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی و سخنان برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص بانوان، افزود: شایسته‌سالاری اقتضا می‌کند که برخی از پست‌ها را بانوان و برخی از پست‌ها را آقایان داشته باشند لذا برخی از روی قرض و یا ناآگاهی سخنانی را می‌زنند که در شأن بانوان جامعه اسلامی نیست.

رحمانی ادامه داد: بیکاری جوانان، جلوگیری از مهاجرت، حاشیه‌نشینی، مهاجرت معکوس، مشکلات کشاورزی و دامداران از مهم‌ترین مسائلی است که باید مسئولان به‌دنبال آن باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نه =