هزینه‌کرد ۳۹ میلیاردی مالیات‌های وصول شده در خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع هزینه‌کرد مالیات‌های وصول شده در خراسان‌جنوبی طی سه ماهه نخست امسال ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر احسانی‌مهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ تیرماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی، اظهار داشت: اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی سعی کرده در سال ۱۳۹۹ از تمامی بسترها جهت حمایت و همراهی با فعالان محترم اقتصادی استفاده کند.

وی از بخشش ۵۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جرایم مالیاتی قابل بخشش در بازه‌های زمانی مختلف خبر داد و بیان داشت: ۲۴۶ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۸ به مؤدیان محترم مالیاتی معافیت اعطاء شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از سایر دستگاه‌های دولتی مطالبات داشته‌اند، تهاتر و تسویه شده و ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مالیات مازادی که توسط مؤدیان محترم مالیاتی پرداخت شده، استرداد شده است.

احسانی‌مهر مجموع هزینه‌کرد مالیات‌های وصول شده در خراسان‌جنوبی طی سه ماهه نخست امسال را ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: از این مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری بیرجند واریز شده که به طور میانگین ماهانه حدود ۴ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به حساب سایر شهرداری‌های استان اختصاص یافته و ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان به حساب وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه واریز شده است.

احسانی‌مهر با بیان اینکه همچنین۲۰۰ میلیون تومان برای تأسیس و توسعه واحد‌های آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته به حساب وزارت آموزش و پرورش واریز شده، خاطرنشان کرد: اداره‌‌کل امور مالیاتی استان سعی کرده با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران فعال استان جهت جذب منابع مالیاتی به منظور توسعه استان و شهرستان‌های محل فعالیت، گام مهمی برای توسعه بخش‌های مختلف بردارد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =