راز پولشویی باند بزرگ مواد مخدر در خراسان‌جنوبی برملا شد

جانشین انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰ میلیارد ریال عواید نامشروع خرید و فروش مواد مخدر توسط اعضای باند معروف قاچاق مواد افیونی در بیرجند توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شجاعی‌نسب ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با دریافت گزارشی از مراجع قضایی مبنی بر اینکه اعضای یکی از باندهای معروف قاچاق مواد مخدر که به اتهام حمل مواد افیونی در زندان به سر می‌برند دارای اموال و دارایی‌های بسیاری هستند و این در حالی است که هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده که این موضوع توسط مأموران پلیس پیگیری شد.

وی بیان داشت: با توجه به عدم فعالیت اقتصادی قاچاقچیان دستگیر شده به نظر می‌رسید این اموال از راه قاچاق مواد مخدر حاصل شده که شناسایی این اموال توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌جنوبی پیگیری شد.

جانشین انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: مأموران با بهره‌گیری از امکانات فنی، استعلامات لازم و بررسی حساب‌های متهمان و نزدیکان آن‌ها، چندین حساب با تراکنش‌های بالا شناسایی کردند که در تمامی این حساب‌ها وجوه به‌صورت کارت به کارت واریز و برداشت شده و در یک لحظه در چندین حساب جا به جا و منتقل شده بود.

شجاعی‌نسب تصریح کرد: مأموران با بررسی دقیق تر حساب‌ها، بررسی اسناد و مدارک و کارت‌های کشف شده از متهمان در زمان دستگیری به این نتیجه رسیدند که تمامی این حساب‌ها در اختیار متهمان بوده و نقل و انتقال وجوه از عواید نامشروع حاصل از خرید و فروش مواد مخدر حاصل شده که رقم آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی این پرونده ۲ دستگاه خودوری سنگین و ۲ دستگاه خودروی سواری کشف شد که گزارشی در خصوص اموال و دارایی‌های متهمان به مراجع قضایی ارسال و این اموال با دستور مقام قضایی توقیف شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =