محصولات گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی روانه بازارهای خارجی می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تولیدات گلخانه‌ای استان به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان و اصفهان ارسال می‌شود و همچنین این تولیدات از تهران به روسیه و کشور‌های آسیای میانه ارسال می‌شود.

غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، توسعه محصولات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان انجام شده است.

وی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای را یکی دیگر از کارهای در دست اقدام ذکر کرد و گفت: اگر افزایش تولید داشته باشیم به‌طور حتم بازار و فروش و صادرات نیز بهتر خواهد شد.

از ابتدای امسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در ۷۹ هکتار اراضی گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تولید شده است

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گلخانه‌ای طی سال جاری در استان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد محصول در ۷۹ هکتار اراضی گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تولید شده است.

بیشترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای به گوجه‌فرنگی و خیار اختصاص دارد و فلفل، بادمجان و سبزیجات از دیگر محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان است

 

قوسی ارزش ریالی این تولیدات را ۱۹۲ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای به گوجه‌فرنگی و خیار اختصاص دارد و فلفل، بادمجان و سبزیجات از دیگر محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان هستند.   

وی با اعلام اینکه گلخانه‌های استان زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را در استان فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: تولیدات گلخانه‌ای استان به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان و اصفهان ارسال می‌شود و همچنین این تولیدات از تهران به روسیه و کشور‌های آسیای میانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 14 =