تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری خراسان‌جنوبی

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌‌جنوبی از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری خراسان‌جنوبی در پی شیوع کرونا دلتا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی گرجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به گسترش  دوباره پیک پنجم شیوع بیماری کرونا دلتا در استان‌های مجاور و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برون‌شهری، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری در محورهای مواصلاتی استان تشدید می‌شود.

وی بیان داشت: تیم‌های نظارتی متشکل از نمایندگان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و کارشناسان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر حضور در پاسگاه‌های ثابت پلیس راه، با استقرار در محورهای مواصلاتی بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر نظارت دارند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌‌جنوبی اضافه کرد: علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به‌ویژه استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نظارت خواهند داشت.

گرجی افزود: استعلام وضعیت ابتلا مسافرین به بیماری کرونا به صورت سیستمی توسط نرم‌افزار صدور بلیت انجام می‌شود و علاوه بر انجام نظارت‌های حضوری در محل شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم‌های کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارت‌های لازم از سوی کارشناسان بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و همچنین توقف در محل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی جهت صرف غذا و ادای فریضه نماز به صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می‌شود.

وی متذکر شد: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل (ماده ۱۲)، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد: به منظور کاهش هزینه‌های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه‌های مسافری فروش اینترنتی بلیت انجام می‌شود.

گرجی اضافه کرد: مسافران می‌توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه‌ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکت‌های مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری و یا شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر اقدام نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد در جهت ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی سفر و غیره از مسافرین محترم تقاضا می‌شود با طرح هرگونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =