وقوع ۲۳۶۲ فقره تصادف درون‌شهری در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از وقوع ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون‌شهری در استان خبر داد و گفت: طی این تصادفات ۱۲ نفر جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، به تشریح تصادفات درون‌شهری پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون‌شهری در معابر شهری استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه پارسال یک هزار و ۹۹۹ فقره بوده است.

وی متوسط تصادفات روزانه را ۲۰ فقره اعلام و بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر در تصادفات درون‌شهری استان جان باختند که این رقم درمدت مشابه پارسال ۸ نفر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد متوفیان و ۱۲ درصد مجروحان تصادفات کودکان هستند، اعلام کرد: طی این مدت ۹۵ کودک در تصادفات درون‌شهری مجروح شدند و در مجموع  ۵۰۰ نفر از مجروحان تا ۳۵ سال سن دارند.

عباسی از افزایش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری(جرحی، فوتی و خسارتی) در استان خبر داد و گفت: عدم رعایت حق تقدم عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن راننده با سرنشینان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، خوردن و آشامیدن توسط راننده و همراه داشتن کودک پشت فرمان از مهم‌ترین دلایل حوادث درون‌شهری است.

وی همچنین از جریمه ۱۲ هزار و ۹۶۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ممنوعیت تردد در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است و رانندگانی که در این ساعات در سطح شهر تردد داشته باشند جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز  طرح ممنوعیت تردد شبانه (از سال گذشته تاکنون)  ۲۵هزار و ۲۳۳ خودرو در استان جریمه شده‌اند، افزود: بیشتر جریمه‌ها ۲٠٠ هزار تومانی است و فقط تعداد بسیار کمی از جریمه‌ها مبلغ ۵٠٠ هزار تومانی بوده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =