کرونا بازدید از موزه‌های خراسان‌جنوبی را ۸۰ درصد کاهش داد

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی از کاهش ۸۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان نسبت به قبل از شیوع کرونا خبر داد.

غلامحسین شعیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی دارای ۱۱ موزه دولتی و ۶ موزه خصوصی است که در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، طبس، فردوس و بشرویه استقرار دارند و بیش از ۳ هزار شی تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده‌اند.

وی با بیان اینکه قدیمی‌ترین اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان مربوط به ۵ هزار سال پیش است که در موزه باستان‌شناسی بیرجند نگهداری می‌شود، بیان داشت: همچنین در موزه وقف شامل گنجینه تنوع زیستی وابسته به اداره‌کل حفاظت محیط زیست نیز در این استان فعال است.

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی تبیین کرد: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جدی در تمامی فعالیت‌های بخش‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی داشته و موزه‌ها نیز با توجه به اینکه محیط سربسته هستند و تجمع جمعیت انسانی دارند به شدت از شرایط کرونایی آسیب دیدند.

شعیبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۴۱۵ نفر از موزه‌های دولتی استان بازدید کردند، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۸، ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بیشترین بازدید‌ها مربوط به موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی اکبریه است به گونه‌ای که در سال جاری ۲ هزار و ۸۴۰ نفر از مجموعه اکبریه بازدید کرده‌اند.

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نرخ بازدیدکنندگان نسبت به قبل از شیوع کرونا حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است، تبیین کرد: به دستور ستاد کرونا در استان امکان بازدید از موزه‌ها در شرایط قرمز و نارنجی رنگ وجود ندارد و بخشنامه جدیدی از ستاد کرونا استان برای بازگشایی موزه‌ها استان صادر نشده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =