خشکسالی و چالش هدر رفت آب/ آبرسانی به ۱۵ روستای «زیرکوه» با تانکر

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه فرسودگی شدید شبکه‌های خطوط انتقال و توزیع آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: این شبکه‌ها با قدمت چند ساله و هدررفت ۴۱ درصدی آب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

علیرضا غلامحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیرکوه، اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا و در راستای کاهش دغدغه کم‌آبی روستاییان، آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان زیرکوه افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستاهای شهرستان کنترل و نظارت می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام خواهیم کرد، بیان داشت: خشکسالی‌های چندین ساله بیش از هر چیز منابع آبی این شهرستان مرزی را تحت‌الشعاع قرار داده و باعث بروز افت شدید منابع زیرزمینی شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه از افزایش ۱۵ درصدی آبرسانی سیار به این شهرستان خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا براساس امکانات و ظرفیت‌ها مشکلات کم‌آبی در روستاهای شهرستان را به حداقل برسانیم.

در حال حاضر ۱۵ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر با تانکر آبرسانی می‌شود

 

غلامحسینی با تأکید بر اینکه روستاهای دارای تنش آبی شناسایی شده و و سعی می‌کنیم در کمترین زمان مشکل کم‌آبی این روستاها را به حداقل برسانیم، افزود: در حال حاضر ۱۵ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل آبرسانی پایدار به برخی روستاها و پایداری آب در شبکه‌های موجود کاهش داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه با اشاره به اینکه ماهانه ۲۵۰ سرویس آب برای روستاییان حمل می‌شود، مطرح کرد: کمبود آب، انشعاب‌های غیرمجاز و هدررفت آب به دلیل شبکه‌های فرسوده سه مشکل حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه است.

هدررفت ۴۱ درصدی آب در زیرکوه

غلامحسینی فرسودگی شدید شبکه‌های خطوط انتقال و توزیع آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان و تبیین کرد: این شبکه‌ها با قدمت چند ساله و هدررفت ۴۱ درصدی آب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است

 

وی از فرسودگی ۳۳ درصدی شبکه‌های آبرسانی این شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر خبر داد و گفت: میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهرستان را نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح، بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب دانست و خاطرنشان کرد: تعویض این میزان شبکه آبرسانی بسیار زمانبر و نیازمند اعتبار است که امیدواریم با مساعدت دولت بتوانیم اقدام مفیدی برای روستاهای شهرستان انجام دهیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =