عدم ابلاغ قانون امر به معروف توسط «روحانی»/ گشت ارشاد مسئولان ساماندهی می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از عدم ابلاغ قانون امر به معروف توسط روحانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: در نهایت ین قانون توسط رئیس مجلس ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد صالح هاشمی‌گلپایگانی ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه کار اجرایی ستاد یعنی احیا کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و دیگران را به حرکت واداشتن، اظهار داشت: باید همه کسانی که انگیزه دارند در این مبحث مورد حمایت ستاد قرار گیرند.

وی بیان داشت: در بحث ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم دو رویکرد داشته باشیم؛ هم می‌توان در ستاد بودجه‌ای گرفته و افرادی را استخدام کنیم و دوباره یک نهاد کارمندی کنار باقی نهادها داشته باشیم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: آنچه که نظر رهبر معظم انقلاب بوده باید از ظرفیت همه جا استفاده کنیم، یعنی یک وزارت‌خانه مستقل که می‌خواهد در هر سه قوه احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و نمی‌خواهد مستقیم امر به معروف یا نهی از منکر کند.

هاشمی‌گلپایگانی مطرح کرد: طبق قانون آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر بسیجیان با ستاد است یعنی همه ظرفیت‌های بسیج ضابط قضایی است تا اینکه بخواهیم از نو یک بسیجی درست کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالاتی که به ستاد گرفته می‌شود، این است که شما بی‌اثر هستید! مردم انتظار دارند که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد، وقتی کف جامعه را می‌بینند که وضع پوشش و سگ‌گردانی اینگونه است کاری به برگزاری تعداد جلسات ما ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور توضیح داد: در پی مسئله تصویب قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر که نامه مفصل سه صفحه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشتند که این راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دخالت در بقیه مسائل دولتی می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه‌ را ارجاع دادند به مرحوم آقای «هاشمی شاهرودی» که ایشان نیز دستور ابلاغ دادند سپس مجدد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور ابلاغ دادند اما باز هم رئیس جمهور فعلی این کار را نکرد که در نهایت رئیس مجلس این قانون را ابلاغ کرد.

هاشمی‌گلپایگانی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل امر به معروف و نهی از منکر باید طرح و ایده داشت، بیان داشت: رئیس جمهور منتخب صحبت از اجرای گشت ارشاد مسئولین زده‌اند ما نیز همین رویکرد را برای کمک به دولت آینده که احیای گشت ارشاد مسئولین و مطالبه‌گری در گشت ارشاد مسئولین را ساماندهی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان خراسان‌جنوبی مطالبه‌گری خیلی زیاد است و این افراد که از ما پول نمی‌خواهند، مردمی‌اند و دغدغه و درد دین دارند لذا باید بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم تا بخواهیم کارمندی بگیرم و بودجه ای برای آن بگذاریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =