لبخند دوباره زندگی به ۱۰ بیمار با اهدای اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی گفت: اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی در خراسان‌جنوبی موجب نجات و ادامه زندگی ۱۰ بیمار نیازمند به عضو شد.

هادی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، از اهدای اعضای جوان مرگ مغزی(حسن ملکی‌مقدم) به ۶ بیمار نیازمند خبر داد و اظهار داشت: پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی به آقای  ۵۱ ساله ساکن گناباد و آقای ۳۲ ساله ساکن مشهد پیوند شد، اضافه کرد: کبد وی نیز در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به خانم ۴۴ساله ساکن کرمان پیوند شد.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی از ارسال قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و افزود: همچنین قسمتی از پوست کبد مرحوم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) برای پیوند ارسال شد.

دهقانی همچنین یادآور شد: هفته گذشته نیز اعضای بیمار مغزی «محمد قربانی» پس از رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد و به ۴ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

وی مطرح کرد: کبد این بیمار مرگ مغزی ۴۱ ساله ساکن بیرجند در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد ۴۱ ساله‌ای از اهوازپیوند شد، قرنیه‌های مرحوم قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی نبود بخش پیوند را از مهم‌ترین مشکلات بیماران نیازمند پیوند عضو در استان ذکر و مطرح کرد: در حال حاضر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود برای اهدای اعضای بدنش به استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان و تهران اعزام می‌شود.

دهقانی با اشاره به اینکه پیوند اعضا در خراسان‌جنوبی با مشکلاتی چون طی کردن مسافت برای انجام عمل و نبود متخصص مواجه است، عنوان کرد: امید است با راه‌اندازی بخش پیوند عضو در استان بتوانیم بسته حمایتی در خصوص درمان، حمایت و مراقبت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام دهیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =