دام‌ قربانی از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود

از تمامی هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در اطلاعیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان بر ضرورت ذبح دام در کشتارگاه‌های دام استان تأکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان به طور فعال با تعداد ۲۹ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار مشتمل بر ۲۷ دامپزشک، ۵۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ نفر ناظر ذبح شرعی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارایه خدمات به همشهریان است.

از تمامی هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

ذبح دام نیز باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود. همچنین برای جلوگیری از بیماری تب کریمه‌کنگو، گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری و هنگام تکه کردن گوشت یا شست‌وشوی آن حتما از دستکش استفاده شود.

به منظور حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان، اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا (کووید ۱۹) در خصوص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =