«نذر قربانی»؛ بهانه‌ای برای کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کمک به معیشت نیازمندان در شرایط کنونی جامعه، از طریق جمع‌آوری و اهدا گوشت قربانی و سایر نذورات و کمک‌های معیشتی اجرا می‌شود.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌جنوبی هستند، اظهار داشت: ۱۰۷ بیمار خاص، یک هزار و ۳۳ بیمار صعب‌العلاج و ۴ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیرپوشش این نهاد هستند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال ۸ خانوار زیرپوشش کمیته امداد براثر بارندگی و آتش‌سوزی دچار آسیب شدند که ۶۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک مالی برای جبران خسارت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان خبر داد و تبیین کرد: این طرح با هدف کمک به معیشت نیازمندان در شرایط کنونی جامعه، از طریق جمع‌آوری و اهدا گوشت قربانی و همچنین سایر نذورات و کمک‌های معیشتی نیکوکاران به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

آمادگی ۳۰۶ پایگاه نذورات قربانی

سلم‌آبادی از آمادگی ۳۰۶ پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در استان خبر داد و عنوان کرد: هم‌استانی‌های خیر و نیکوکار در این روز می‌توانند نذورات نقدی و غیر نقدی خود را از طریق دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان تحویل این نهاد دهند تا بین نیازمندان توزیع شود.

وی اضافه کرد: ۶۲ قربانگاه در استان پیش‌بینی شده و خیران می‌توانند نذرهای قربانی خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده این نهاد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نذرهای قربانی خیران با اولویت خانواده‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوار‌های دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار دام سبک و سنگین در استان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

کمک ۴ میلیاردی در سال گذشته

سلم‌آبادی با یادآوری اینکه در عید قربان سال گذشته مردم نیکوکاران استان بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی، نذرهای قربانی به نیازمندان اهدا کردند، گفت: نذورات قربانی مردم اعم از گوشت، دام زنده و وجوهات نقدی توسط کمیته امداد جمع‌آوری و با نیت بانی خیر بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌های پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر استان، خاطرنشان کرد: واریز به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند و یا کد آسان پرداخت USSD به شماره #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* از جمله روش‌های پرداخت نذورات مردمی هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =