اقامه نماز عید قربان در ۱۳ نقطه خراسان‌جنوبی

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید قربان در استان، گفت: نماز عید قربان در تمامی شهرستان‌های استان به جز مرکز استان (بیرجند) اقامه خواهد شد.

حجت‌‌الاسلام حامد شاهبیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، عید سعید قربان را عید بندگی و خلوص انسان‌های صالح و عابد دانست و اظهار داشت: در این روز انسان با اظهار و بیان بندگی خدا  از پیروی شیطان و نفس رهایی می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید قربان در استان، بیان داشت: نماز عید قربان در تمامی شهرستان‌های استان به جز مرکز استان (بیرجند) اقامه خواهد شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماز عید سعید قربان در ۱۰ شهرستان خراسان‌جنوبی(۱۳ نقطه)  با اولویت فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد، افزود: طبق ابلاغیه ستاد کرونا حداکثر تعداد نمازگزاران در فضای باز باید ۱۰۰ نفر باشد.

شاهبیگی با اشاره به شهرستان‌های قرمز کرونایی، تبیین کرد: شهرستان نهبندان و طبس جزو نقاط قرمز است و نماز عید قربان در این شهرستان‌ها در فضای باز و با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر در زمان ۳۰ دقیقه اقامه خواهد شد.

وی مدت زمان تعیین‌شده برای اقامه نماز در مابقی شهرستان‌ها را ۴۰ دقیقه اعلام و مطرح کرد: نمازگزاران به منظور رعایت نکات بهداشتی مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند ضمن اینکه استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه ۴ متر مربع باید در نظر گرفته شود، گفت: بهتر است افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند برای حفظ سلامتی خود و دیگران در نماز عید قربان حضور پیدا نکنند.

شاهبیگی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که برای حضور در اجتماع نمازگزاران عید سعید قربان حاضر می‌شوند در مبادی ورودی مصلی‌ها تب‌سنجی شده و مفاد و ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت سختگیرانه در فضای فیزیکی مصلی‌ها و در صفوف نمازگزاران اعمال می‌شود.

*نیمبلوک: ساعت ۶:۳۰ صبح در محل مسجد جامع شهر

*آرین‌شهر: ساعت ۷ صبح در مسجد جامع

*نهبندان: ساعت ۶:۳۰ مصلی امام علی(ع)

*خضری‌دشت‌بیاض: ساعت ۷ صبح در مسجد امام حسین (ع)

*درمیان: ساعت ۷ صبح در خیابان غدیر شهر اسدیه

*آیسک: ساعت ۷ صبح در مسجد جامع

*سربیشه: ساعت ۷ صبح در مجتمع فرهنگی مهدیه شهر

*اسلامیه: ساعت ۶ صبح در مسجد جامع

*بشرویه: ساعت ۷ صبح در مسجد جامع

*طبس: ساعت ۶:۳۰ صبح آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)

*درح: ساعت ۷:۳۰ صبح در حسینیه درح

*شوسف: ساعت ۷ صبح در محل فضای باز حسینیه

*قاین: ساعت ۶ صبح در محل مصلی نماز جمعه

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =