نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی/ از گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی تا اتصال ۱۷۳۵ واحد صنعتی به شبکه گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تأمین و پرداخت می‌شود.

سیدمحمود هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه خطوط گازرسانی از حدود ۱۵ سال پیش وارد خراسان‌جنوبی شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک هزار و ۴۲۱ روستا با پوشش ۹۵ درصدی در بخش روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند و مجموع پوشش شهری و روستایی گاز در خراسان‌جنوبی ۹۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه گازرسانی به ۲۴۰ روستای استان در دست اجراست و ۴۸ روستای استان با ۴۰۰ خانوار فاقد گاز هستند، تبیین کرد: امسال پرونده گازرسانی به روستاهای استان بسته خواهد شد.

گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی

هاشمی از گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تأمین و پرداخت می‌شود.

در حال حاضر ۱۲ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که شامل ۱۶ هزار و ۶۸ خانوار در شهر‌های مرزی و ۳۳ هزار و ۴۸۸ خانوار در روستا‌های مرزی هستند

 

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها حدود ۵ هزار مشترک در خراسان‌جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که شامل ۱۶ هزار و ۶۸ خانوار در شهر‌های مرزی و ۳۳ هزار و ۴۸۸ خانوار در روستا‌های مرزی استان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی روستا‌های مرزی از نعمت گاز طبیعی علاوه بر ایجاد امنیت، آسایش و رفاه به میزان چشمگیری از قاچاق سوخت از طریق مرز‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

بهره‌مندی ۹۱ درصد واحدهای صنعتی از سوخت پاک

هاشمی در تشریح آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع، افزود: در حال حاضر با اتصال یک هزار و ۷۳۵ واحد صنعتی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی، ۹۱ درصد واحدهای صنعتی استان از سوخت پاک استفاده می‌کنند.

یک هزار و ۷۳۵ واحد صنعتی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند که گازرسانی به ۱۱۹ واحد صنعتی و تولیدی نیز در دست اجرا است

 

وی با اعلام اینکه گازرسانی به ۱۱۹ واحد صنعتی و تولیدی استان در دست اجرا است، مطرح کرد: بهره‌مندی واحدهای تولیدی مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی صنعتی از نعمت گاز طبیعی باعث افزایش تولید و کاهش آسیب‌های زیست محیطی می‌شود.

هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه در کنار گازرسانی به روستاها نگاه جدی به بهره‌مندی واحدهای صنعتی و تولیدی استان از این سوخت پاک و ارزان را داریم، خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه‌های در دست اقدام ضریب بهره‌مندی صنایع خراسان‌جنوبی از نعمت گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =