شناسایی ۶۱ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۶۱ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: همچنین طی شبانه‌روز گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: روز گذشته ۲۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۶۱ بیمار جدید شامل ۲۸ بستری و ۳۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۷ مورد بیرجند، ۷ مورد سرایان، ۷ مورد قاین، ۷ مورد نهبندان، ۶ مورد فردوس، ۴ مورد خوسف و از شهرستان‌های سربیشه، بشرویه و طبس هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۲ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۷ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال ۳ نفر وخیم است.

دهقانی تبیین کرد: در شبانه‌روز گذشته ۷۲ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۸۶ بیمار شامل ۴۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی همچنین از فوت یک نفر طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان به ۹۴۳ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز نخست ویروس کرونا به استان تاکنون ۶۵ هزار ۳۰۷ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و از این عداد ۲۲ هزار و ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

دهقانی همچنین به واکسیناسیون کرونا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۲ هزار و ۳۷۶ نفر واکسن مرحله اول و ۲۵هزار و ۹۶۴ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =