از طرح «اقدام ملی مسکن» در خراسان‌جنوبی چه خبر؟

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام بیش از ۱۵ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط شناخته‌اند که ۵ هزار و ۳۳۹ نفر نیز تاکنون به بانک مراجعه کرده‌اند.

وحید داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است، اظهار داشت: نام‌نویسی مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‎جنوبی در آبان‌ماه ۹۸ آغاز شد.

وی افزود: ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی یک هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این ظرفیت به ۵ هزار واحد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان‌جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که از این تعداد یک هزار و ۶۰۷ واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۳۸۳ واحد نیز برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

۵۳۷۱ نفر واجد شرایط

داعی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۵ هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط شناخته‌اند، مطرح کرد: ۵ هزار و ۳۳۹ نفر نیز تاکنون به بانک مراجعه کرده‌اند که برای ۳ هزار و ۷۲۷ نفر از متقاضیان ۳۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

وی از امضای قرارداد ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر خبر داد و عنوان کرد: اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای ۳ هزار و ۲۲۷ واحد بوده است که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۹ متقاضی واریز وجه داشته‌ و ۱۸۷ واحد با بانک مسکن انعقاد قرارداد داشتند.

تاکنون ۹۶۷ واحد در شهر بیرجند عملیات اجرایی آن آغاز شده و ۹۳ واحد اتمام فونداسیون و ۶۰ واحد در مرحله اسکلت و ۲ واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی همچنین به روند صدور پروانه ساختمانی برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند اشاره و عنوان کرد: با شهرداری بیرجند توافق شد تا عملیات اجرایی متقاضیان اقدام ملی مسکن را به دلیل نداشتن پروانه متوقف نکنند که تاکنون ۹۶۷ واحد در شهر بیرجند عملیات اجرایی آن آغاز شده و ۹۳ واحد اتمام فونداسیون و ۶۰ واحد در مرحله اسکلت و ۲ واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

اشتغال مستقیم و غیرمستقیم

داعی تبیین کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از ۱۳,۰۰۰ میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در حوزه مباحث مربوط به ساخت و ساز در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام دارد، مطرح کرد: قیمت تمام‌شده هر واحد با توجه به نوسان قیمت‌ها قابل برآورد نیست و ساخت این واحدها  براساس آورده متقاضی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اقدام ملی تأمین زمین ضمن افزایش شاخص تأمین مسکن استان شاهد بهره‌مندی اقشار متفاوت جامعه خواهیم بود به طوری که هم محرومین و دهک‌های ۱، ۲و ۳ جامعه و هم دهک‌های متوسط ۴، ۵ و ۶ جامعه از مسکن مناسب برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =