آغاز مسابقات قرآن اوقاف در خراسان‌جنوبی/ ۵ منطقه؛ میزبان مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در ۱۱ بخش قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و هم‌خوانی در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: این دوره از مسابقات هر ساله در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا خردادماه ادامه داشت، بیان داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مرحله شهرستانی مسابقات امسال در ۵ منطقه شامل منطقه اول «بیرجند و خوسف»، منطقه دوم «طبس و بشرویه»، منطقه سوم «قائن، خضری و زیرکوه»، منطقه چهارم «فردوس و سرایان» و منطقه پنجم «نهبندان، سربیشه و درمیان» برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش

بخشی‌پور مطرح کرد: مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خراسان‌جنوبی پس از استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی رتبه سوم آمار ثبت‌نام‌شدگان در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در حال برگزاری است و تعداد یک هزار و ۹۸۵ نفر از استان در حال رقابت برای ورود به مرحله استانی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۳۱ تیرماه الی ۱۰ مردادماه، بیان داشت: منطقه یک از ۳۱ تیرماه الی یک مردادماه، منطقه ۲ از سوم مردادماه، منطقه ۳ از چهارم مردادماه، منطقه ۴ از پنجم مردادماه و منطقه ۵ از ۱۰ مردادماه میزبان برگزاری این دوره از مسابقات هستند.

رقابت ۱۹۸۵ متسابق

بخشی‌پور به تشریح آمار متسابقین پرداخت و گفت: یک هزار و ۳۳۰ نفر در رشته تفسیر و ۶۶۰ نفر از خواهران و برادران در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، همسرایی و همخوانی قرآن کریم در استان شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری غیرحضوری مرحله شهرستانی رشته تفسیر قرآن کریم خبر داد و مطرح کرد: این رشته از مسابقات نیز به صورت غیرحضوری و به‌صورت سیستمی و آنلاین در تاریخ ۱۳مرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منتخبان مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مرحله استانی راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری این مسابقات بتوانیم افراد فعال در حوزه‌های قرآنی استان را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهارده =