برگزاری مسابقه کتابخوانی «دولت سری و زیر نور مهتاب»

مسئول واحد تاریخ شفاهی مؤسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه از برگزاری مسابقه کتابخوانی «دولت سری و زیر نور مهتاب» در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: مهلت ارسال پاسخنامه برای کتاب زیر نور مهتاب ۲۰ مرداد و دولت سری نیز تا ۲۵ شهریور ماه است.

جلیل خسروی‌طناک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به نگارش کتاب‌های «دولت سری و زیر نور مهتاب»، اظهار داشت: این کتاب در مورد خاطرات رزمندگان عملیات خیبر است که در اردوگاه موصل ۲ و الرمادی اسیر بوده‌اند که آقایان «هاشمی و باغانی» نویسنده کتاب‌های زیر نور مهتاب و دولت سری هستند.

وی با بیان اینکه خواننده در این کتاب‌ها با شرایط زندان‌های رژیم بعث و فشارهای مختلف آن و همچنین روحیات خاص اسرا آشنا می‌شود، بیان داشت: کتاب دولت سری خاطرات چند تن از رزمندگان دفاع مقدس و اسرای اردوگاه موصل ۲ عراق بوده که با محوریت رزمندگان استان خراسان‌جنوبی به نگارش درآمده است.

مسئول واحد تاریخ شفاهی مؤسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه افزود: در این کتاب با آقای «طعیمه غلامی» مصاحبه شد که بعدها به علت اثرات ناشی از جنگ به شهادت رسید و این خاطرات از او به یادگار مانده است.

خسروی یادآور شد: دولت سری در واقع به شبکه تشکیلاتی قوی اسرای ایرانی که در اردوگاه‌های رژیم بعث و در مقابل چشمان آن‌ها و البته دور از تصور آن‌ها ایجاد کرده بودند، می‌پردازد.

وی اضافه کرد: دولت سری در واقع به بیان لایه‌های پنهان مبارزاتی رزمندگان در دوران اسارت پرداخته و حاوی نکات ریز و درشتی در مورد کار تشکیلاتی اسرا است که کمتر مطرح شده است.

مسئول واحد تاریخ شفاهی مؤسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه در ادامه به کتاب زیر نور مهتاب اشاره و بیان داشت: این کتاب حاوی خاطرات آزاده گرانقدر «غلامرضا رخشانی» است که سال ۶۲ در عملیات خیبر اسیر و تا سال ۶۹ در اسارت به سر می‌برد.

خسروی با بیان اینکه رزمندگان استان خراسان‌جنوبی خاطرات زیادی در سینه خود دارند که کمتر به آن‌ پرداخته شده است، اضافه کرد: این کتاب‌ها به همت حوزه هنری و انتشارات سوره مهر و با همکاری مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای آیینه، مصاحبه و به نگارش درآمده است.

وی درخصوص کتاب زیر نور مهتاب با بیان اینکه عراق اردوگاه الرمادی را به نام‌ اردوگاه اطفال نامگذاری کرده بود، عنوان کرد: صدام در این اردوگاه رزمندگان نوجوان ایرانی را جمع کرده بود و هدف آن تبلیغ و عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود که آقای رخشانی هم به واسطه چهره‌شان که کمتر از سنش نشان می‌داد به این اردوگاه منتقل شده بود.

مسئول واحد تاریخ شفاهی مؤسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی درخصوص این ۲ کتاب، مطرح کرد: علاقمه‌ندان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی که در مورد این ۲ کتاب طراحی شده است می‌توانند با تهیه کتاب‌ها و ارسال پاسخنامه‌های مربوطه از جوایز ۶۰ عدد کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی برخوردار شوند.

خسروی با بیان اینکه مهلت ارسال پاسخنامه برای کتاب زیر نور مهتاب ۲۰ مردادماه و زمان قرعه‌کشی ۲۶ مرداد همزمان با سالروز آزادسازی اسرا است، گفت: کتاب دولت سری نیز تا ۲۵ شهریور ماه زمان برای ارسال پاسخنامه‌ها دارد و زمان قرعه‌کشی آن نیز در روز ۳۱ شهریور و مصادف با سالگرد دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: توضیحات تکمیلی و نحوه ارسال پاسخنامه‌ها در صفحه اینستاگرام مؤسسه آیینه به نشانی @ayieneh.media قرار دارد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =