وجود ۴۰۰ کلاس درس دونوبته در خراسان‌جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌‌جنوبی گفت: هم‌اکنون ۴۱ مدرسه در بیرجند و ۵ مدرسه در قاین با مجموع ۴۰۰ کلاس درس به شکل دو نوبته اداره می‌شوند که ۲۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود چاوشان ظهر امروز در نشست خبری، به تشریح رسالت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پرداخت و اظهار داشت: رسالت اصلی این دستگاه در قالب مطالعه و طراحی فضاهای آموزشی، ساخت و توسعه، مقاوم‌سازی، تأمین تجهیزات استانداردسازی گرمایشی و جذب مشارکت مردمی است.

وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی ان اداره‌کل در سطح استان، بیان داشت: در حال حاضر ۱۶۸ پروژه آموزشی در سطح استان در دست اجرا است که عمده پروژه‌ها با تعداد ۱۵۳ پروژه در قالب ۴۷۵ کلاس درس مشارکتی (خیران) هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۱۰ کلاس درس مشروط به جذب حداقل ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

چاوشان با اشاره به کمبود فضای آموزشی و دو نوبته بودن مدارس در بیرجند و قاین، گفت: هم‌اکنون ۴۱ مدرسه در بیرجند و ۵ مدرسه در قاین با مجموع ۴۰۰ کلاس درس به شکل دو نوبته اداره می‌شوند که ۲۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه در ۱۰ سایت مسکن مهر شهرستان بیرجند با ۱۵ هزار واحد مسکونی حدود ۴۱۷ کلاس درس نیاز است، اضافه کرد: تاکنون ۱۵۸ کلاس تحویل شده و ۱۷۲ کلاس نیمه تمام و احداث ۱۸۷ کلاس درس باقی‌مانده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تبیین کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز ۱۲ هزار واحد مسکن مهر داریم که ساخت ۳۳۷ کلاس درس مورد نیاز بود و تاکنون ۲۳۳ کلاس تحویل شده و ۳۳ کلاس در دست اجرا و ساخت ۷۱ کلاس درس باقی‌مانده است.

چاوشان در خصوص تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی به سیستم گرمایشی استاندارد، مطرح کرد: زیرساخت‌های لازم در این زمینه برای ۹۲۰ کلاس درس و ۵۱۸ اتاق انجام شده که امیدواریم تا قبل از فصل سرما به صورت صد درصد عملیات زیرساختی به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان در چهار ماهه ابتدای امسال ۲۱ پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان بوده که خوشبختانه در این مدت افزایش ۱۰۱ درصدی تعهدات خیری را داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌‌جنوبی اعتبارات استانی و ملی اداره‌کل نوسازی مدارس استان در سال گذشته را به ترتیب ۳۰ میلیارد تومان و ۱۰۶ میلیارد تومان اعلام و یادآور شد: از مجموع اعتبارا استانی ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافت که با توجه به عملکرد مناسب و میزان پروژه‌های نیمه تمام اداره‌کل نوسازی مدارس استان در سال جاری این اعتبارات با رشد ۱۱۷ درصدی به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =