۵۵ زندانی جرایم غیرعمد خراسان‌جنوبی چشم‌انتظار یاری خیران

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان، گفت: مبلغ بدهی این افراد ۱۰ میلیارد تومان است که آزادی این تعداد زندانی نیازمند یاری خیران است.

حسین حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به منظور کمک به زندانیان در بند و خانواده‌های آنان در جهت پرداخت دیه و محکومیت‌های مالی و ضرر و زیان ناشی از جرم در سال ۱۳۶۹ توسط شهید «سید اسدالله لاجوردی» رئیس وقت سازمان زندان‌های کشور پایه‌ریزی و سال ۱۳۷۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: هدف از ایجاد این ستاد، جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی و نهادهای داخلی و خارجی برای کمک به زندانیان نیازمندی است که به واسطه نداشتن کفایت دارایی، قادر به پرداخت جرای نقدی یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نیستند.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌جنوبی از آزادی  ۸ زندانی جرایم غیر عمد (۷ زندانی مرد و یک زندانی زن) با همکاری خیران به مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: تا کنون ۳ نفر از این زندانیان با پرداخت بدهی و طی روند اداری آزاد شده و مابقی نیز در حال بررسی پرونده‌ها و به اتمام رساندن روند اداری پرونده‌هایشان هستیم.

حسین‌پور با اشاره به حضور ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان، تبیین کرد: مبلغ بدهی این افراد ۱۰ میلیارد تومان است که آزادی این تعداد زندانی نیازمند یاری خیران است.

وی از آزادی ۴۱ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: مجموع بدهی این تعداد زندانی یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ، ۵۷۰ میلیون تومان گذشت شاکی، ۶۴۰ میلیون تومان از طرف ستاد دیه استان، ۵۷۰ میلیون تومان از طرف ستاد دیه کشوری و ۱۶۰ میلیون آورده‌ خود متخلفین بوده است.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی ۴۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان آزاد شدند، بیان داشت: از این تعداد ۷۱ زندانی بدهی مالی، ۴۳ زندانی بدهی مهریه، ۳ زندانی بدهی دیه و ۷ زندانی بدهی نفقه داشتند و با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: مهریه، ورشکستگی مالی غیرکلاهبرداری، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرایم غیرعمدی است که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت‌دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 15 =