خراسان‌جنوبی در محاصره توفان | از آماده‌باش ۷۶ تیم امدادی تا خسارت به ۸ گلخانه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی تبیین کرد: ۷۶ تیم امدادی و عملیاتی تا پایان هفته برای مدیریت حوادث احتمالی وزش بادهای شدید و گرد و خاک در استان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس اخطاریه سازمان هواشناسی از دو روز گذشته تا پایان این هفته وزش باد شدید تا خیلی شدید در منطقه سبب خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین اعلام شده در این مدت در نیمه شرقی و مرکز استان اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت همچون شکسته شدن درختان، افزایش غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، سقوط تابلو‌ها و اجسام از ارتفاع در ساختمان‌های در حال ساخت قابل پیش‌بینی است.

آماده‌باش ۷۶ تیم امدادی و عملیاتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی تبیین کرد: ۷۶ تیم امدادی و عملیاتی شامل آتش‌نشانان، جمعیت هلال‌احمر، راهداری، پلیس راه و اورژانس ۱۱۵ است که از روز گذشته تا پایان هفته برای مدیریت حوادث احتمالی وزش بادهای شدید و گرد و خاک در خراسان‌جنوبی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

میرجلیلی از مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در این زمینه انجام دهند و تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضرور پرهیز و برای سفرهای ضروری قبل از حرکت از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

خسارت توفان به ۸ واحد گلخانه‌

وی با اشاره به خسارات توفان و گردوخاک در استان، گفت: اختلال در ترددهای جاده‌ای و محورهای مواصلاتی، شکستگی درختان و خسارت به مزارع و باغات در این مدت گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از خسارت توفان به ۸ واحد گلخانه‌ای خبر داد و افزود: همچنین برق ۱۲ روستای استان بر اثر توفان قطع شد که مشکل قطعی برق این روستاها به موقع رفع شده است.

تلف شدن ‌۴ رأس دام‌

میرجلیلی همچنین از تلف شدن ‌۴ رأس دام‌ بر اثر وزش توفان شدید در بخش مرزی درح خبر داد و عنوان کرد: وزش توفان شدید در بخش درح موجب فروریختن دیوار آغل گوسفندان در روستای چاه ملنگ شد و ۴ دام بر اثر ریزش دیوار تلف شدند.

وی اضافه کرد: وزش بادهای شدید در استان تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و با توجه به شدت این بادها به طور حتم خساراتی هم خواهیم داشت که با پاپان یافتن این پدیده اطلاع‌رسانی کامل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در برخی نقاط به صورت لحظه‌ای از ۱۰۰ کیلومتر هم عبور کرد، بیان داشت: این این پدیده در کل شهرستان‌ها محسوس است ولی شدت این بادها در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سربیشه و درمیان بیشتر است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =