شناسایی ۱۹۵ پروژه سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی از شناسایی ۱۹۵ پروژه سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد برای ۸۳ طرح کلیه استعلام‌ها اخذ شده است، برای برخی مجوز بی‌نام صادر شده و یا مجوز آن‌ها در حال صدور است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مشیرالحق عابدی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری در تعیین عنوان سال در ابتدای سال وزارت کشور طبق اعلامیه‌ای ۲۸ محور اولویت‌دار حوزه اقتصادی را به استان‌ها اعلام کرد.

وی بیان داشت: بر همین اساس حوزه اقتصادی، مکاتبه‌ای را  با دستگاه‌های پیشران اقتصادی انجام داد و کارگروه ویژه‌ای نیز به ریاست شخص استاندار تشکیل شد که دستاوردهای زیادی را نیز به همراه داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر استمرار طرح‌های اقتصادی در استان، تصریح کرد: طرح هاب شتر (سال ۱۳۹۸) و نهضت یک هزار هکتار گلخانه که در سال‌های قبل کلید خورده با شتاب در حال پیگیری است.

امضای ۱۴ تفاهم‌نامه

عابدی با اشاره به اینکه ستاد توسعه خاوران در راستای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و همکاری بیش از پیش با سرمایه‌گذاران براساس نقشه راه و سند بالادستی آمایش استان شکل گرفت، افزود: ۱۴ تفاهم‌نامه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده که در بازه زمانی ۲،۳ و ۵ ساله اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به حمایت‌های استان از اقشار آسیب‌دیده از کرونا، تبیین کرد: خراسان‌جنوبی با پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات، از استان‌های موفق در پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی به برنامه‌ریزی‌های استان در راستای توانمندسازی مرزنشینان  اشاره کرد و گفت: در این راستا می‌توان واردات دام، صادرات سوخت به افغانستان و نیز افزایش ساعت کاری بازارچه ماهیرود را نام برد.

شناسایی ۱۹۵ طرح سرمایه‌گذاری

عابدی با اشاره به تشریح فعالیت‌های ستاد توسعه خاوران و اقدامات ۵ کمیته ذیل این ستاد، مطرح کرد: تاکنون ۱۹۵ طرح در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کمیته مرتبط مورد برسی قرار گرفته که از این تعداد، ۹۴ طرح مربوط به بخش کشاورزی( ۱۷ طرح شهرک‌های صنعتی،۷۷ طرح در اراضی ملی)، ۸۴ طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت(۴۲ طرح در شهرک‌ها نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و ۴۲ طرح در اراضی ملی ) ۷ طرح مربوط به بخش گردشگری، ۵ طرح انرژی‌های پاک و ۵ طرح شرکت‌های سهامی و زراعی است.

وی اضافه کرد: از این تعداد برای ۸۳ طرح کلیه استعلام‌ها اخذ شده است، برای برخی مجوز بی‌نام صادر شده و یا مجوز آن‌ها در حال صدور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی به طرح هاب شتر اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تفاهم‌نامه‌ای بین استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۹۸ به امضا رسید و عملیات اجرایی آن در دشت بجد، حیدرآباد نهبندان و زیرکوه در حال انجام است.

راه‌اندازی قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

عابدی از راه‌اندازی قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و افزود: این قرارگاه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، صدور مجوزها و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری شکل گرفته است.

وی درخصوص سهمیه آرد شهرستان‌ها نیز گفت: سهمیه اختصاصی آرد به شهرستان‌های استان در ۴ ماه اول سال جاری افزایش قابل توجهی داشته و براساس این سهمیه تعریف‌شده نباید مشکلی در سطح استان در این زمینه وجود داشته باشد اما در خصوص کمبود در برخی از شهرستان‌ها ابتدا توضیحات فرمانداران اخذ و در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =