آب شرب به «مهل‌آباد» نهبندان رسید/ کام ۸۰ خانوار شیرین شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: پروژه آبرسانی به روستای «مهل‌آباد» نهبندان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید و بیش از ۸۰ خانوار این روستا از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای «مهل‌آباد» نهبندان، اظهار داشت: احصای قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات مناطق مختلف روستایی از جمله رسالت‌های بسیج سازندگی است که با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله چاه و قنات روستا، آب کشاورزی یکی از مشکلات احصا شده در روستا است.

وی بیان داشت: با توجه به رایزنی که با بسیج سازندگی کشور و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انجام شده، فهرست روستاهای دارای مشکل آب شرب و کشاورزی در استان احصا شده و در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که مجموعه بسیج سازندگی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی دنبال می‌کند استفاده از ظرفیت خیران است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی ۶ طرح آبرسانی و تأمین آب شرب روستاهای خراسان‌جنوبی با مشارکت بنیاد خیریه ابراهیمی، تصریح کرد: در این راستا با توجه به تفاهماتی که با در بحث آب شرب برای روستاهای محروم استان انجام شد، اواخر سال گذشته شاهد آغاز اجرایی شدن عملیات آبرسانی طی این تفاهم‌نامه بودیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: ۶ پروژه آبرسانی در خراسان‌جنوبی در تفاهم‌نامه قرار گرفت که با اعتبار حمایتی بنیاد خیریه ابراهیمی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شود و تاکنون ۳ پروژه به اتمام رسیده و امیدواریم شهریور ماه مابقی پروژه‌ها به اتمام برسد.

هنری با اشاره به پروژه آبرسانی به روستای «مهل‌آباد» نهبندان، گفت: اهالی این روستا مشکلاتی در حوزه آب شرب بهداشتی داشتند و با تانکر آبرسانی می‌شد که با حمایت بنیاد خیریه ابراهیمی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با کمک ۲۵۰ میلیون تومان از طرف بنیاد خیریه ابراهیمی و با حمایت مجموعه آبفای استان و مشارکت سازمان بسیج سازندگی در مجموع با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید و بیش از ۸۰ خانوار این روستا از آب شرب بهداشتی و پایدار از طریق شبکه داخلی روستا بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =