تکمیل ساختمان اهدای خون‌خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۴.۵ میلیاردی

مدیرکل انتقال خراسان‌جنوبی با اشاره به قطره‌چکانی بودن تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان شبکه خون‌رسانی استان، گفت: برای تکمیل این پروژه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم میری‌مقدم صبح امروز در نشست‌خبری سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نخستین اقدام سازمان جلوگیری از پدیده نامیمون خون‌فروشی در بیمارستان‌های کشور بود که اوج ایثارگری و اهدای فرآورده‌های خونی در دفاع مقدس توسط مردم رقم خورد.

 وی با اشاره به ذخایر قابل قبول خونی و فرآورده‌های آن در خراسان‌جنوبی، افزود: از ابتدای امسال ۷ هزار و ۱۵۵ واحد خون در استان اهدا شده که نشان از رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه دارد.

۸ درصد اهدا کنندگان بانوان هستند

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به‌طور متوسط آقایان در طول سال ۴ مرتبه و خانم‌ها نیز ۳ مرتبه می‌توانند اهدای خون داشته باشند، تصریح کرد: ۷.۹ درصد از اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند.

میری‌مقدم افزود: رشد خوب اهدای خون و فرآورده‌های آن در سال جاری نشان از راه‌اندازی مراکز اغماری قاین، فردوس و طبس و همچنین ۷ تیم سیار خون‌گیری در خراسان‌جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه در خون‌گیری ۲ فاکتور نداشتن مشکل خونی و آسیب‌ناپذیر بودن و سلامت اهداکننده رعایت می‌شود، خاطرنشان‌کرد: ترویج فرهنگ اهدای خون و فرآورده‌های آن در میان مردم به‌خصوص بانوان می‌تواند شرایط مناسب‌تری را در مواقع‌ اضطراری مهیا نماید.

اهدای ۱۰۰۰ واحد پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به اهدای  تعداد ۹۵ پلاک خون در سال ۹۹، یادآور شد: این تعداد از ابتدای امسال به ۱۰۱ مورد رسیده است.

میری‌مقدم با بیان اینکه خراسان‌جنوبی به نسبت جمعیت بالاترین اهدای پلاسمای‌ خونی در کشور را دارد، گفت: قریب‌ بر ۱۰۰۰ واحد پلاسما بهبویافتگان ویروس کرونا در اختیار بیمارستا‌های استان گذاشته شده است.

وی با اشاره به نیاز مبرم تکمیل ساختمان اهدای خون خراسان‌جنوبی، گفت: احداث این پروژه از سال ۹۸ آغاز شده و با هزینه‌کرد ۲ میلیارد تومان دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

تخصیص قطره‌چکانی اعتبار

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با گلایه از عدم اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان اهدای خون خراسان‌جنوبی توسط استانداری و فرمانداری بیرجند، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرماندار و مسئولان بنیاد برکت از این پروژه بازدیدهایی داشته‌اند که در خصوص تخصیص اعتبار جواب مناسبی را دریافت نکرده‌ایم.

میری‌مقدم با اشاره به قطره‌چکانی بودن تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان شبکه خون‌رسانی خراسان‌جنوبی، یادآور شد: برای تکمیل ابن پروژه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی در خصوص استمداد از خیران حوزه درمان و پزشکی به منظور تکمیل این پروژه خونی و فرآورده‌های آن گفت: در سال گذشته خیرین یک دستگاه پلاسما فریز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را اهدا کرده‌اند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =