۸۰ درصد جاده‌های خراسان جنوبی فرسوده است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد راه‌های خراسان جنوبی بالای ۳۰ سال عمر دارند در حالی که آسفالت این راه‌ها باید هر ۱۰ سال یکبار روکش شود.

خبر طبس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد راه‌های خراسان جنوبی بالای ۳۰ سال عمر دارند در حالی که آسفالت این راه‌ها باید هر ۱۰ سال یکبار روکش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مسعود مالکی امشب در شورای برنامه‌بریزی و توسعه خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی ۱۵۱ هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد که از این نظر سومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: طول راه‌های خراسان جنوبی برابر با ۱۶ هزار و ۱۴۱ کیلومتر است که از این نظر نیز خراسان جنوبی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۷۰ کیلومتر از راه‌های شهری استان بهسازی شده در حالی‌که راه‌های روستایی خراسان جنوبی نیز نیاز به بهسازی دارد.

مالکی تصریح کرد: در حال حاضر راه و شهرسازی استان، ۶۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در رابطه با تخصیص این اعتبار قول مساعد داده است.

وی با بیان این‌که ۳۵۳ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های خراسان جنوبی نیاز است، افزود: ۱۸۱ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های استان نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی در احداث آزادراه‌ها بسیار پایین است به گونه‌ای که یک کیلومتر آزادراه در استان وجود ندارد.

مالکی محور بیرجند – قائن را یکی از پرحادثه‌ترین محورهای مواصلاتی استان دانست و تصریح کرد: این محور پس از دو سال پیگیری، ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است.

وی افزود: مطالبات بزرگراه‌های استان ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۲۳ میلیارد تومان آن مربوط به محور دیهوک – راور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نبود شبکه حمل و نقل ریلی، کمبود تأسیسات رفاهی بین‌راهی متناسب با نیاز استان، کمبود شدید نیروی انسانی، فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات راهداری و وجود ۵۱ نقطه حادثه‌خیز در سطح راه‌های استان را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهی در “۸۰ درصد جاده‌های خراسان جنوبی فرسوده است

  1. با سلام
    ضعف در این حوزه یعنی ضعف در پایش سرزمین و مطمنا ضعف در امنیت.
    کاملا مشخص هست تکاپوی حرکتی شهر بیرجند به سمت شهر مشهد هست با توجه به ترافیک موجود راههایش این سیر حرکتی قابل لمس هست. به همین اندازه راهها در امنیت دخیلند. نکته شهر بیرجند تکاپوی حرکتی ضعیفی با شهر تهران داره!
    همین موضوع باعث شده حرکت اطلاعات و اتفاقات از تهران به مشهد و بعد بیرجند باشه یعنی من سریاز تهران بودم بعد اعزام شدم مشهد و بعد از دور قمری اعزام شدم ارتش بیرجند و این یک ضعف امنیتیه.
    این سیر حرکتی شهر بیرجند با شهر تهران با توجه به اینکه مرکز استان شده احساس میشه. اما داره ولی راه نداره. جالبه هنوز هم به سمت شهر مشهد سیر میشه. و ترافیک اون مسیرها بیشتره.
    جالبه الان هم امکانات و اتفاقات بین مشهد و تهران رد و بدل میشه بعد بین بیرجند و مشهد در صورتی که راه دیگری هم داشته یعنی بیرجند تهران خدا شکر خراسان تقسیم شد و بیرجند با تهران وارد تعامل شده اما راه نداره?
    خدا نکنه بعدا کشف بشه بگن زعفران و زرشک و… می رفته مشهد بعد می رفته تهران !
    اگه مشهد از ایران جدا بشه اقای ” بالار ” سریعا باید راههای استان رو توسعه بدهند.
    اتصال ریلی بیرجند به شبکه سراسری هم یک ضرورته.
    تا سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =