جلوگیری از ۴ میلیارد تومان خدمات مازاد درمانی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: با بهره‌گیری از مدیریت نشان پزشکان در مراکز درمانی دانشگاهی و مطب‌ پزشکان استان در راستای صدور الکترونیکی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی از ابتدای امسال بیش از ۴ میلیارد تومان در هزینه‌‌سازی اضافی درمان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در راستای خدمات و حداکثر بهره‌وری حوزه درمان همگانی بیمه سلامت در بخش دولتی و پایه به منظور هم‌پوشانی‌ بیمه‌ای و فراگیر شدن‌ تولید نسخه الکترونیکی اتفاقات گستره‌ای طی دو سال گذشته افتاده است.

وی بیان داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی، تقویت پزشک خانواده، سیستم ارجاع بیمار در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به صدور  ۶۵ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی بیماران سرپایی، مطرح کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان پیچیده شده است.

اربابی از وجود ۵۰ هزار نفر خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان در شهرهای قاین، بیرجند، طبس و فردوس خبر داد و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات برای این افراد در مراکز درمانی اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های اجرایی مراکز درمانی دانشگاهی و مطب‌ پزشکان خراسان‌جنوبی در راستای جلوگیری از خدمات مازاد سامانه‌ صدور الکترونیکی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی، یادآور شد: با بهره‌گیری از این سامانه و نظارت کارشناسان از ابتدای امسال بیش از ۴ میلیارد تومان در هزینه‌‌سازی اضافی درمان صرفه‌جویی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در ارتباط با خدمات بیمه‌ای به بیماران کرونایی،  تصریح کرد: ۳۰ درصد هزینه‌های بیماران سرپایی و ۹۰ درصد بیماران بستری کرونایی مورد تأیید شورای‌عالی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

اربابی ادامه داد: هزینه آزمایش pcr بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی رایگان است و در مراکز درمانی بخش خصوصی نیز بیمار باید مابه‌التفاوت هزینه را پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی عملا هیچ بدهی از مؤسسات درمانی دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی ندارد، گفت: کلیه مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و بخش خصوصی تا پایان خردادماه پرداخت شده و مطالبات تیر و مردادماه نیز تا چند روز آینده تصویه خواهد شد.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =