توفان در راه خراسان‌جنوبی/ بادهای ۱۲۰ روزه از روز شنبه تقویت می‌شود

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی به‌تدریج از عصر فردا با تقویت تأثیر بادهای ۱۲۰ روزه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی امروز در گف‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی به‌تدریج از عصر فردا با تقویت تأثیر بادهای ۱۲۰ روزه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود، بیان داشت: شدت توفان در برخی نقاط مرز شرقی و جنوبی استان با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی شرایط برای توفان گرد و خاک و بروز خسارت فراهم است، تبیین کرد: این پدیده جوی آسیب به تابلوها و علایم شهری و روستایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان و غیره را به همراه خواهد داشت.

نخعی اضافه کرد: همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای محورهای نوار شرقی استان و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و بلندی به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد که در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت سرعت مطمئنه از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

وی در پایان گفت: در پی وزش بادهای ۱۲۰ روزه بر آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برای مواجه شدن با هرگونه خطر احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید و کاهش دید افقی تأکید شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =