۳ طرح گردشگری در شهرستان «فردوس» افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس از افتتاح و بهره‌برداری ۳ طرح گردشگری همزمان با هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۱۱ نفر شاغل می‌شوند.

روح‌الله صداقت‌طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شهرستان فردوس با موقعیت مناسب جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان گردشگری و آثار تاریخی به عنوان یکی از شهرهای برخوردار از صنعت گردشگری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه فردوس برای تبدیل‌شدن به شهر مقصد گردشگری شرق کشور مستعد است و رسیدن به این مقصود همکاری همه نهادها و مردم را می‌طلبد، بیان داشت: گردشگری فرصت منحصر به‌فردی است و می‌توان نقش این صنعت را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در قرن ۲۱ در ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم روشن کنیم.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری بومی و روستایی باید تلاش کنیم تا بتوانیم بخش عظیمی از اقتصاد گردشگری را به حرکت درآوریم، عنوان کرد: بیش از ۱۶۲ اثر تاریخی در شهرستان فردوس شناسایی شده که از این تعداد ۷۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

صداقت‌طالبی از افتتاح و بهره‌برداری ۳ طرح گردشگری همزمان با هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۶۸۰۰۰ میلیون ریال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۱ نفر را فراهم می‌کند.

وی به طرح‌های مذکور اشاره و توضیح داد: اقامتگاه بوم‌گردی سرای زنده دلان با میزان سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۳ نفر، افتتاح توسعه هتل سنتی عماد نظام فردوس با میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵ نفر و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب مجوعه گردشگری آبگرم معدنی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰۰ میلیون ریال طی هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بازدید از موزه مردم‌شناسی در ۵ مهرماه مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی رایگان و طبق هماهنگی و رایزنی ‌ای انجام شده تأسیسات گردشگری شهرستان در گرامیداشت هفته گردشگری از پنجم تا دوازدهم مهرماه با تخفیفات خدمات ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =